آفتاب

10 هزارنفر از زندانیان واجد شرایط جرائم غیرعمد کشورآزاد شدند

10 هزارنفر از زندانیان واجد شرایط جرائم غیرعمد کشورآزاد شدند

رشت- ایرنا- رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: از سال گذشته تا کنون، حدود 10 هزار نفر از زندانیان غیر عمد کشور به کمک خیران و نهادهایی که در این زمینه فعالیت می کنند، آزاد شده اند.

علی اصغر جهانگیر روز چهارشنبه در حاشیه همایش زندان پاک، فرصت ها و چالش ها در رشت در جمع خبرنگاران استان گیلان با بیان اینکه توسعه زندان را فقط در حد ضرورت و برای کمک به زندانیان قبول داریم، افزود: توسعه زندان امرخوبی نیست مگر برای کمک به زندانیان.
وی تصریح کرد: برنامه های توسعه ای را از قبل داشتیم؛ برهمین اساس، 34 پروژه در کشور درحال اجراست که پیشرفت آن ها بین 10 تا 80 درصد است .
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت محترم بودجه لازم را به سازمان زندان ها عنایت کند می توانیم زندان های استاندارد داشته باشیم .
جهانگیر گفت: درصورت تامین اعتبار مورد نیاز می توانیم زندان های فرسوده را تخریب و طبق قانون آن ها را از شهرها خارج کنیم و زندان استاندارد بسازیم.
همایش زندان پاک، فرصت ها و چالش ها امروز (چهارشنبه) با حضور علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و مسئولان قضایی استان گیلان در رشت برگزار شد.
همچنین امروز نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و اجتماعی زندانیان گیلان افتتاح شد.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070
کد N1532658

وبگردی