آفتاب

ادامه آتش‌سوزی در اردوگاه کاله

ادامه آتش‌سوزی در اردوگاه کاله

با ادامه خروج پناهجویان از اردوگاه کاله، آتش‌سوزی در این اردوگاه ادامه یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پناهجویان امروز –چهارشنبه- چادر‌ها و سایبان‌های بیشتری را در اردوگاه «جنگل»، به آتش کشیدند و بسیاری از آن‌ها نیز برای جابه‌جایی از این اردوگاه صف کشیدند، در حالی که مقام‌ها در همین حال به پاک‌سازی اردوگاه ادامه می‌دهند.

مخالفان محلی این اردوگاه فرسوده و ناکارآمد که زمانی بیش از شش هزار نفر را در خود جای می‌داد، به همراه منتقدان از سیاستمداران راستگرا، دولت فرانسه را مجبور به آغاز عملیات پاک‌سازی اردوگاه از روز دوشنبه کرد.

بیش از چهار هزار مهاجر که امیدوار بودند تا از طریق کامیون‌ها، قطارها یا پیاده از راه تونل عبور کرده و سپس از طریق دریا به بریتانیا بروند، با استفاده از اتوبوس به بیرون اردوگاه منتقل شده و در سراسر فرانسه مستقر شدند.

یک سخنگوی دولت زمانی که دود ناشی از آتش گرفتن بخش‌هایی از این اردوگاه را فرا گرفته بود، گفت: «عملیات امروز برای از میان بردن پناهگاه‌های خالی و جلوگیری از آتش‌گرفتن آن‌ها ادامه دارد.»

البته در حوالی روز، آتش گسترده بار دیگر در جنگل و سازه‌های پلاستیکی و چوبی این اردوگاه به وقوع پیوسته و دود زیادی نیز از این پایگاه بلند کرد.

عصر سه‌شنبه «فابیو بوکیو»، نماینده محلی دولت گفت که جلوگیری از گسترش آتش بسیار سخت بوده و این موضوع سال گذشته نیز هنگامی که دولت دست به تخریب بخشی از اردوگاه زد، اتفاق افتاده بود.

وی افزود: «‌برخی از مهاجران با پیروی از سنت‌های گذشته و به‌رغم درخواست ما برای عدم اقدام به چنین امری، هنگام ترک اردوگاه، چادر‌ها و پناهگاه‌های خود را به آتش کشیدند.»

وی همچنین اضافه کرد: «ز آنها خواسته بودیم تا این کار را انجام ندهند اما آن‌ها به هر شکل اقدام به این کار کردند. ما در حالت آماده‌باش بوده و واحد آتش‌نشانی در حومه منطقه حضور داشته تا امنیت اردوگاه را تضمین کند و مانع گسترش بیشتر آن شود.»

بر اساس این گزارش، افرادی که از فقر و جنگ در خارج از اروپا فرار کرده بودند،‌ در سال‌های گذشته در کاله گردهم آمدند و منتظر ورود به بریتانیا بودند.    

 

 

کد N1532627

وبگردی