آفتاب

معاون پدافند غیرعامل: اساس کار این سازمان پیشگیری و مدیریت سریع حادثه است

معاون پدافند غیرعامل: اساس کار این سازمان پیشگیری و مدیریت سریع حادثه است

بوشهر- ایرنا- معاون اقتصادی صنعت، معدن و تجارت پدافند غیرعامل کشورگفت: اساس کار این سازمان پیشگیری و مدیریت سریع حادثه پس از وقوع است.

به گزارش ایرنا، عبدالله جلالی روز چهارشنبه در شورای پدافند غیر عامل استان بوشهر افزود: با تغییر و تحولات و پیشرفت تکنولوژی در دنیا تهدیدها نیز پیشرفت می کند که در ارتباط پرداختن به پدافند غیرعامل ضروری است.
وی ااضفه کرد: پدافند غیر عامل به معنی حفاظت از مردم و سرمایه های آنهاست به همین دلیل باید به دنبال اجرای هر پروژه نقطه ضعف آن شناسایی و برطرف شود.
جلالی با تاکید بر فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در کشور اظهار کرد: در این هفته تلاش می شود با برگزاری نشست ها و بازدید های مختلف فعالیت های استانها رصد و در بین دستگاههای اجرایی هماهنگی لازم ایجاد شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: این استان با وجود داشتن نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، پایانه نفتی خارگ و دیگر تاسیسات صنعتی از لحاظ اقتصادی جایگاهی مهم برای کشور دارد ولی مطابق با این ظرفیت ها تجهیزات لازم پیگیری و مدیریت حادثه در آن وجود ندارد.
عباس جمشیدی افزود: اگر پروژه ملی در استانها اجرا می شود باید پیوست های مختلف فرهنگی، اجتماعی و پدافند غیر عامل برای آن وجود داشته باشد، در غیر این صورت رضایت مندی مردم حاصل نمی شود.
وی با اشاره به بلاتکلیفی 40 ساله روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: در هر پروژه رضایتمندی مردم باید مورد تاکید قرار گیرد در غیر این صورت پدافند غیر عامل ناکارآمد است.
جمشیدی گفت: فعالیت ها نباید تنها سخت افزاری باشد و باید مطابق با تهدیدها انجام شود.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا ساحل نشسنان از امتیاز خاصی برخوردار هستند گفت: گاهی یک بخشنامه قاچاق باعث نارضایتی مردم و اخلال در معیشت افراد می شود.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان** انتشاردهنده: خدانظرخواجه
کد N1532522

وبگردی