آفتاب
در نخستین جلسه هم اندیشی بانوان فعال شهر تهران بررسی شد:

شاخص‌های شهر مطلوب از دیدگاه زنان در تدوین برنامه سوم شهرداری

شاخص‌های شهر مطلوب از دیدگاه زنان در تدوین برنامه سوم شهرداری

رئیس مرکز مطالعات وبرنامه ریزی شهر تهران در نخستین جلسه هم اندیشی بانوان فعال شهرتهران با مدیران شهری درباره برنامه سوم شهرداری تهران ازتمرکز برنامه بر اولویت مباحث زنان وکیفیت زندگی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک نگاهداری در دیدار با جمعی از زنان فعال شهر تهران در خصوص تدوین برنامه سوم شهرداری تهران گفت: برنامه های ۵ ساله در هر نهادی رویکرد های آینده را تعیین می کند و نهاد شهرداری نیز با توجه به این اصل تلاش می کند تا بتواند برنامه سوم را به بهترین شکل تدوین کند .

وی با اشاره به این که مشارکت حداکثری در دستور کار است عنوان کرد: به منظور تحقق مشارکت حداکثری در تلاش هستیم از رویکرد درون سازمانی یعنی استفاده از توان و ظرفیت مجموعه شهرداری نهایت بهره را ببریم و در رویکرد برون سازمانی که مشتمل بر تعامل با سایر نهادها و سازمان های دیگر که به نوعی با فعالیت های شهرداری دخیل هستند نیز استفاده کنیم و لذا برگزاری این جلسه در راستای این رویکرد است.

نگاهداری تصریح کرد: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که توجه به آنها و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و چالش های پیش روی آنها یک ضرورت به شمار می رود.

وی تاکید کرد: رویکرد شهرداری در سال های گذشته بیشتر بر تکمیل زیرساخت ها بود؛ اما در برنامه آینده بر روی کیفیت زندگی و انسان محوری متمرکز خواهد بود و در برنامه سوم زنان و زندگی شهری یک اولویت اصلی است .

گفتنی است در نخستین  جلسه هم اندیشی زنان فعال شهر تهران تعدادی از حاضرین دیدگاه ها و نظرات خود را درباره مشکلات و معضلات حوزه زنان طرح و بر ضرورت توجه به مسائی نظیر  فراهم کردن زمینه های حضور بیشتر این قشر، ورزش زنان، آسیب های اجتماعی، امنیت و ایمنی، آموزش، حمایت از زنان سرپرست خانواده در تدوین برنامه سوم شهر داری تهران تاکید کردند .

کد N1532503

وبگردی