آفتاب
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران:

مطالبه حقوق شهروندی منجر به جامعه سالم تر می شود

مطالبه حقوق شهروندی منجر به جامعه سالم تر می شود

زنجان- ایرنا- رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: مطالبه گری برای حقوق شهروندی منجر به تحقق و شکل گیری جامعه سالم تر می شود.

به گزارش ایرنا سیدحسن موسوی چلک روز چهارشنبه در همایش بهسازی سازمانی بهزیستی استان زنجان افزود: پی گیری موضوع حقوق شهروندی برای سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی که با اقشار خاصی سر و کار دارد باید جزو اولویت های بسیار مهم مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه حقوق شهروندی در ایران چندان که باید جدی گرفته نمی شود، اظهار کرد: این امر دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ها این است که افراد جامعه ما نسبت به حقوق شهروندی خود اشراف لازم را ندارند و آگاهی و اطلاعاتشان در این خصوص محدود است.
موسوی چلک به ضرورت مطالبه گری برای حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: برخی موارد حقوق شهروندی در جامعه جدی گرفته می شود ولی در جاهایی که حقوق شهروندی با حقوق اجتماعی مرتبط می شود، متاسفانه توفیق برجسته ای نداریم.
وی با بیان اینکه حقوق شهروندی مستلزم داشتن یک زندگی با کیفیت است، تصریح کرد: جدی گرفتن حقوق شهروندی محصول وضعیتی است که در آن همه افراد جامعه دیده شوند.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به ظرفیت سازمان های مردم نهاد و شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی در پی گیری حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: وجود 15 میلیون پرونده در محاکم قضایی کشور نشان از این دارد که ما نتوانسته ایم مدارای اجتماعی را در جامعه نهادینه کنیم و از ظرفیت دینی و سنتی جامعه برای بهبود شرایط اجتماعی بهره بگیریم.
موسوی چلک به وجود بیش از 2 میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در کشور اشاره کرد و افزود: وضعیت موجود در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور نشان می دهد که نظام اداری، تقنینی و نظارتی و سازمان های متولی امور اجتماعی باید کارآمدی بیشتری داشته باشند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
کد N1532477

وبگردی