آفتاب

رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی: باید در مقابل ایدئولوژی کوتاه بین تکفیری ایستاد

رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی: باید در مقابل ایدئولوژی کوتاه بین تکفیری ایستاد

مشهد- ایرنا- رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی گفت: یکی از بزرگتری چالشهای کشورهای اسلامی ایدئولوژی کوتاه بین تکفیری است که باید مقابل آن ایستاد.

سفیرالشاد اسکندراف روز چهارشنبه در چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری‌ اسلامی در مشهد افزود: گروههای تکفیری و داعش مسلمانان را بر اساس دید کوتاه بینانه خود به خاک و خون می کشند و سعی در ایجاد نفاق بین مسلمانان دارند.
وی به فعالیت گسترده این جریانهای نفاق در عراق و سوریه اشاره و بیان کرد: اگر جلوی اقدامات وحشیانه تکفیریها در صحنه نبرد عراق و سوریه گرفته نشود آتش این شعله به سایر کشورها سرایت می کند.
رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی ادامه داد: چالشهای موجود در کشورهای اسلامی تهدیدهایی مشترک هستند لذا این خطرات مشترک باید شناسایی شوند.
وی گفت: 70 سال پیش و هنگامی که اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیستها آغاز شد تصور نمی شد حادثه اسفبار امروز بوجود آید ولی به دلیل عدم توانمندی کشورهای اسلامی امروزه فلسطین و سایر کشورهای اسلامی مورد اشغال قرار گرفته اند.
اسکندراف همچنین به کودتای ناکام اخیر در ترکیه اشاره و بیان کرد: اگر جلوی این کودتا گرفته نمی شد تهدید به سایر کشورهای منطقه نیز کشانده می شد.
وی افزود: در عصر حاضر تلاشهای بسیاری برای منحرف ساختن کشورهای اسلامی نظیر فرقه گرایی انجام می شود که اگر با آن مبارزه نشود به سرعت رشد خواهد کرد.
رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی ادامه داد: مسئولان کشورهای اسلامی باید بر تهدیدات مشترک متمرکز شوند و با استفاده از ظرفیت جوانان مسلمان در جهت رفع آنها چاره اندیشی کنند.
وی گفت: هم اکنون جوانان مسلمان از راهبردهای سایر کشورها اطلاع چندانی ندارند لذا باید بینش منطقه ای جوانان افزایش یابد.
اسکندراف افزود: جذبه دین به قدری قوی است که مسلمانان را زیر یک چتر جمع کرده است لذا امیدواریم با برگزاری اجلاسهایی اینچنین در کلانشهر مشهد به شکوه امت اسلامی دست یابیم.
مجمع جوانان کنفرانس اسلامی از سال 2011 میلادی در چارچوب سازمان کشورهای اسلامی فعال شده است. سازمان کنفرانس اسلامی دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که 57 کشور از چهار قاره جهان در آن عضویت دارند.
چهارمین نشست بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی از سلسله همایشهای 'مشهد در آستانه سال 2017' با حضور معاون وزیر امور خارجه ایران و دکتر طاها اوزهان رئیس کمیسیون امنیت ملی پارلمان ترکیه در مشهد آغاز شد.
کارگاههای آموزشی این اجلاس نیز از اول تا ششم آبان ماه جاری در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **منتشرکننده: حسین کریم زاده
7505/1858
کد N1532377

وبگردی