آفتاب

پاسخ استاندار فارس به ادعای تفکیک یک منطقه ویژه از استان

پاسخ استاندار فارس به ادعای تفکیک یک منطقه ویژه از استان

شیراز- ایرنا- استاندار فارس در واکنش به انتشار یک مطلب ادعایی مبنی بر جدایی منطقه ویژه انرژی بر پارسیان از منطقه ویژه انرژی بر لامرد که بتازگی در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده، گفت: منطقه ویژه انرژی بر پارسیان هیچگاه جزو فارس نبوده که حالا جدا شده باشد؛ لذا این مطلب از اساس نادرست بوده و یک دروغ بزرگ است.

به گزارش ایرنا سید«محمدعلی افشانی» شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری فارس در شیراز افزود: منطقه انرژی بر لامرد با هشت هزار و 500 هکتار مساحت متعلق به فارس بوده و هنوز هم هست.
وی ادامه داد: بر اساس قانون جدید، چون یک فرد نمی تواند در هیأت مدیره بیش از یک مجموعه عضویت داشته باشد و با توجه به مشترک بودن هیأت مدیره این دو مجموعه، بنابر این تنها، هیأت مدیره آنها از یکدیگر جدا شده اند.
استاندار فارس اظهار کرد: تجارت با احساس مردم در فضای مجازی کاری بسیار ناپسندی است و نباید اینگونه باشد که اگر کسی به دستگاهی مراجعه کرد و کارش انجام نشد، فردا مطلبی علیه آن دستگاه منتشر کند.
افشانی گفت: این یک نوع باج خواهی است و کسانی که اینگونه راحت اخبار کذب منتشر می کنند، بدون تردید پس از مدتی اعتبار خود را از دست می دهند؛ اما اگر آنچه را که منتشر می کنند صحیح باشد مردم به آنها اعتماد خواهند کرد و در آینده نیز به مطالب آنان اعتماد خواهند داشت.
منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در استان هرمزگان واقع شده است.

** تهیه محصولاتی که مشابه آن در فارس تولید می شود، از بیرون ممنوع
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تأکید بر لزوم حمایت از محصولات تولیدی درون استانی، گفت: مدیران حق ندارند محصولاتی را که در این استان تولید می شود از خارج استان تهیه کنند و این موضوع یکی از معیارهای ارزیابی آنها خواهد بود.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی استان نیز باید بکوشند تا با استقرار سامانه های کنترل کیفیت و مدیریت کیفیت، سطح کیفی محصولات خود را ارتقا بخشند تا کسی ناگزیر نشود که با قبول هزینه حمل و نقل، محصول مشابه را ارزان تر از محصول آنها از خارج استان تهیه کند.

** بنیاد نخبگان برای ماندن نخبگان در کشور تلاش کند
استاندار فارس، نقش اصلی بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری را در مقطع کنونی، ممانعت از مهاجرت نخبگان به خارج کشور دانست و گفت: روند مهاجرت نخبگان که در مقطعی شتاب بسیاری گرفته بود امروز با برخی اقدام ها کاهش یافته است.
افشانی بیان کرد: وقتی نخبگان از کشور جدا شده و در کشور دیگری ساکن می شوند، فرزندان این افراد که دارای هوش و استعداد بسیاری هستند در 30 تا 50 سال آینده در آن کشور متولد می شوند و چون این افراد از جامعه ما جدا شده اند، شکاف عظیمی بین جامعه ما و جامعه ای که آن افراد در آنجا متولد شده اند، ایجاد می شود.
او اظهار کرد: یکی از دلایل مهاجرت نخبگان این است که افراد مافوق آنها به لحاظ علمی از خود آنها بسیار پایین تر هستند و راه حل این مشکل، تقویت مرکز ملی نخبگان و پارک های علم و فناوری است.
استاندار فارس، ابراز امیدواری کرد که گام های اساسی برای حمایت و تقویت نخبگان برداشته شود.

** مدیران، در بازتاب اقدام های دولت بسیار ضعیف عمل می کنند
استاندار فارس، ضمن ابراز تأسف از عملکرد ضعیف مدیران در اطلاع رسانی و بازتاب اقدام های انجام شده توسط دولت، گفت: این یکی از مظلومیت های دولت تدبیر و امید است؛ چرا که اگر مردم از اقدام های انجام شده مطلع شوند، امیدوار می شوند و انسان های امیدوار برای حل مشکلات خود و جامعه تلاش می کنند.
شبد**6122**6118**2027**1504**خبرنگار: سارنگ عبداللهی**انتشاردهنده: علی پاینده
کد N1531845

وبگردی