آفتاب
از گوشه و کنار

راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ از سنگ در یزد

راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ از سنگ در یزد

مديرعامل تعاوني پيشگامان گفت: گروه تعاوني پيشگامان نه تنها در زمينه فناوري اطلاعات و آی‌تی حرف اول را در كشور مي‌زند بلكه با قدرت و تلاش ...

دنياي اقتصاد – یزد - محبوبه مظفري:مديرعامل تعاوني پيشگامان گفت: گروه تعاوني پيشگامان نه تنها در زمينه فناوري اطلاعات و آی‌تی حرف اول را در كشور مي‌زند بلكه با قدرت و تلاش هرچه بيشتر در عرصه‌هاي متعدد ورود پيدا كرده است.

محمدرضا رضايي‌نژاد در نشستی به مناسبت بيستمين سالگرد فعاليت گروه تعاوني پيشگامان افزود: اين تعاوني با وام و جمع‌آوري سرمايه‌هاي مردم فعاليت خود را آغاز كرده است و اکنون 40هزار سهامدار و یک هزار نيروي مستقيم كاري دارد كه پيش‌بيني مي‌شود این تعداد در آينده به 10 هزار نفر برسد. وي با بيان اينكه ایجاد بندر خشك در استان یزد از برنامه‌هاي در دستور كار پيشگامان است، اظهار کرد: بندر خشك مي‌تواند منطقه تبادلي كشور باشد. بهره‌برداري كامل اين طرح در سه دوره پنج ساله پيش‌بيني شده است كه براي بيش از 3 هزار نفر اشتغال ايجاد می‌کند. رضايي‌نژاد تامين مساحت 700 هكتار را براي بندر خشك از ويژگي‌هاي اين طرح در استان دانست و افزود: انبارها و سيلوي ذخيره بندرخشك در حال احداث است كه به‌زودی به بهره‌برداري خواهد رسيد و سردخانه این طرح نيز در يك ماه آينده افتتاح می‌شود. وی با اشاره به اینکه از ابتداي سال آينده صادرات ريلي استان از طريق بندرخشك انجام مي‌شود، افزود: تاكنون 70 درصد فعاليت بندرخشك در بحث نرم‌افزاري و مديريت خدمات و آي‌تي تعريف شده است. مديرعامل تعاوني پيشگامان اظهار کرد: اين شركت در زمينه اينترنت بدون سيم حدود 450ميليارد ريال مشاركت انجام داده است و درصورتي‌كه اين اقدام به صورت كامل انجام شود، علاوه‌بر اينترنت، تلفن ثابت بدون سيم هم به مشتركان خانگي ارائه مي‌شود. وي در ادامه كمك به توسعه بيش از پيش استان در عرصه‌هاي اقتصادي، تجاري، پزشكي و گردشگري را از دلايل ورود پيشگامان به عرصه هوايي و مسافربري هوايي اعلام كرد و ادامه داد: راه‌اندازي كارخانه توليد كاغذ از سنگ و توسعه آن از ديگر برنامه‌هاي پیش‌بینی شده است. وي افزود: فعاليت خط اول توليد كارخانه کاغذ سنگي آغاز شده است و در آينده چهار خط ديگر در زمينه توليد اين نوع كاغذ ايجاد خواهد شد.رضايي‌نژاد گفت: تكميل این خط توليد مي‌تواند يك درصد از كاغذ مورد نياز كشور را تامين كند، ضمن آنكه بيشتر كاغذ اين كارخانه براي بنر، پاكت‌هاي بسته‌بندي و كاورها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

کد N1531771

وبگردی