آفتاب
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

عزل و نصب مدیران در شهرستان ها با هماهنگی فرماندار باشد

عزل و نصب مدیران در شهرستان ها با هماهنگی فرماندار باشد

یاسوج -ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هرگونه عزل و نصب مدیران شهرستانی و حتی سایر فعالیت ها در حوزه های مختلف باید با هماهنگی و تایید فرماندار آن شهرستان باشد.

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی سه شنبه شب در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تمامی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان موظف به رعایت این اصل مهم قانونی هستند.
وی گفت: هیچ مدیرکلی حق ندارد خارج از چارچوب قانونی در این راستا عمل کند و یا با افراد و نهادهای دیگری هماهنگی لازم را برای تحقق هدف خود انجام دهد.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزود: براساس قانون چنانچه اختلافی بین مدیرکل مربوطه و فرماندار برای عزل و یا انتصاب شخصی وجود داشته باشد موضوع باید به استانداری برای حل احتلاف ارجاع داده شود.
خادمی ابراز داشت: همانگونه که بر اساس قانون و مصوبه شورای عالی اداری عزل و نصب مدیران کل دراستان ها باید با هماهنگی و تایید استاندار باشد، این مهم برای شهرستان ها و فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت نیز صدق می کند.
وی تصریح کرد: اختلاف بین استاندار و وزارتخانه های مربوطه برای انتصاب مدیرکل دستگاه ها نیز با معاون اول رئیس جمهوری است.
وی با اشاره به تامین بیش از 50 درصد اعتبارات استانی در بودجه سال جاری از دستگاه های مختلف خواست نسبت به جذب و تامین بودجه های اختصاصی خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه حدود 30 درصد معادل 670 میلیارد ریال از میزان اعتبارات استانی از محل اسناد خزانه اسلامی است از دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی کهگیلویه و بویر احمد خواست نسبت به جذب این اعتبارات تلاش کنند.
وی اظهار کرد: این میزان اعتبارات بیشتر برای پرداخت بدهی های سازمان ها و نهادها به پیمانکاران و سایر اداره های خدماتی و غیردولتی است.
خادمی افزود: این میزان تخصیص نیز برای 6 ماهه نخست سال جاری بوده و تمامی دستگاه های اجرایی باید در اسرع وقت نسبت به تهیه و ارسال میزان بدهی خود به اداره کل اقتصاد و دارایی استان اقدام کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان سر رسید اوراق نیز برای 2 مدت زمان در سال جاری و سال آینده مشخص شده است.
خادمی با اشاره به احتمال تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی سال 96 در 14 آذر سال جاری از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدیران به ویژه در زمینه اعتبار طرح های ملی و ملی استانی شده خود از هم اکنون رایزنی و درخواست های خود را با وزارتخانه های مربوطه برای افزایش طرح های عمرانی آغاز کنند.
وی بر لزوم شتاب بخشی در طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: باید بتوان از ظرفیت برخی پیمانکاران با توان مالی و اقتصادی بالا در این راستا استفاده کرد.
خبرنگار:حمید جهان**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
3016/8005
کد N1531652

وبگردی