آفتاب

استاندار:حوادث طبیعی 18 هزارمیلیارد ریال خسارت ناشی به لرستان وارد کرد

استاندار:حوادث طبیعی 18 هزارمیلیارد ریال خسارت ناشی به لرستان وارد کرد

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت:حوادث طبیعی در 6سال اخیر 18 هزار میلیارد ریال خسارت به این استان وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته در 6 سال اخیر سالانه سه هزار میلیارد ریال خسارت بر اثر بلایای مختلف بر استان لرستان وارد شده است.
وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید تنها در سال 93 حدود یکهزارو 100 میلیارد ریال برای جبران این خسارت ها به لرستان اختصاص یافت که کمک خوبی برای جبران خسارت ها بود.
استاندار لرستان با بیان اینکه از مجموع 44 بلای طبیعی در دنیا 17 مورد در لرستان رخ می دهد، گفت: لرستان جزو پنج استان حادثه خیز کشور است و در طول سال بر اثر وقوع این بلایا سالانه 10 نفر از مردم استان کشته می شوند.
بازوند با اشاره به وجود 390 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در سطح لرستان، اضافه کرد: یکهزارو200 هکتار بافت فرسوده با 220 هزار نفر جمعیت نیز در این استان وجود دارد و اگر حادثه ای رخ دهد این افراد در معرض خطر قرار می گیرند.
وی در ادامه با بیان اینکه در چرخه مدیریت بحران در کشور به مقوله علت یابی حوادث کمتر توجه شده، افزود: به عنوان نمونه هر ساله شاهد مرگ و میر هموطنانمان به علت وقوع سیل در گلستان هستیم اما برای جلوگیری از خسارت های بیشتر علت یابی صورت نمی گیرد.
استاندار لرستان خواستار توجه وزارت کشور به شهرداری ها جهت تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحران های احتمالی شد و گفت: اگر شرط واگذاری بالگرد به استان لرستان احداث آشیانه امدادی است این آمادگی وجود دارد که آشیانه در دست ساخت استان که دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است را تکمیل کنیم.
7266/6060
خبرنگار: احمد تلوری**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
کد N1531643

وبگردی