آفتاب

یک فعال سیاسی: انتقادهای منتقدان غیرمنصف دولت تخریب جلوه می کند

یک فعال سیاسی: انتقادهای منتقدان غیرمنصف دولت تخریب جلوه می کند

مشهد- ایرنا- دبیر کمیته تشکیلات حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتقادهای منتقدان غیرمنصف دولت یازدهم پایه منطقی و استدلالی ندارد لذا در حد تخریب جلوه می کند.

امیر اقتناعی روز سه شنبه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجمع تشخیص نظام مبنی بر کارشکنی در کار دولت به خبرنگار ایرنا گفت: سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی بیشتر معطوف به منتقدان غیرمنصف است که بدون رعایت عدالت و انصاف، بررسی واقعی فعالیتها و زحمات دولت روحانی و مشقاتش بدون در نظر گرفتن شرایطی که دولت را از احمدی نژاد تحویل گرفت زبان به نقد باز می کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چندی پیش با یادآوری شرایط بد سیاسی و اقتصادی دولت گذشته و انتقال آن به دولت یازدهم گفته بود: کسانی که اقدامات آن دولت را معجزه می دانستند، در دولت فعلی به کارشکنی و مانع تراشی می پردازند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی مزاحمتها برای دولت یازدهم را در دولتهای پس از انقلاب بی سابقه توصیف و بیان کرده و اظهار کرده بود: به اسم نقد کارشکنی می کنند و می خواهند مردم را از انتخاب عاقلانه خود پشیمان کنند.
دبیر کمیته تشکیلات حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: همه آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان یک چهره معتدل و معقول می شناسیم که در برهه های مختلف انقلاب و پیش از انقلاب نقش بارز و برجسته ای داشته و عموما در مورد مباحث سیاسی به این شکل بحثهای انتقادی و گله و شکایتی نمی کند و بیشتر مباحث خود را ایجابی بیان می کند.
وی افزود: خود این مساله جای پرسش دارد که کشور و دولت روحانی در چه وضعیتی قرار دارند که شخصی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی با آن ویژگیها مجبور می شود همین چند جمله را به زبان آورد و از منتقدان غیرمنصف دولت گلایه کند.
اقتناعی ادامه داد: همانطور که بر همگان آشکار است و آمارهای واقعی مراکز متولی به این امر اشعار می دارد روحانی در شرایطی دولت را از احمدی نژاد تحویل گرفت که کشور با تحریمهای بسیار سخت و کمرشکن مواجه و خزانه دولت کاملا خالی بود. دولت به پیمانکاران و شرکتهای داخلی و شرکتهای خارجی بدهیهای زیادی داشت و فروش نفت که بخش عمده بودجه را تامین می کند بسیار برای کشور سخت شده بود.
وی گفت: بر اثر سیاستهای غلط دولت احمدی نژاد کارخانه ها ورشکست، کارگران بیکار، مبادلات خارجی بخاطر تحریمهای ارزی بسیار سخت شده و کشور در یک تنگنای بسیار جدی قرار گرفته بود.
دبیر کمیته تشکیلات حزب کارگزاران سازندگی افزود: در حوزه فرهنگی، اجتماعی نیز کشور دچار گسستهای بسیار جدی و جامعه وارد یک شکاف عمیق گفت و گویی شده بود.
وی ادامه داد: در اثر حذفهایی که در دولتهای نهم و دهم اتفاق افتاد بسیاری از روشنفکران، نخبگان و متخصصان از کشور مهاجرت و یا عزلت نشینی اختیار کردند.
عضو شورای استانی حزب کارگزاران سازندگی در خراسان رضوی گفت: دولت در این فضا باید دو کار ویژه می کرد. یکی اینکه سعی کند از تعمیق شکاف گفت و گویی جلوگیری، آن را ترمیم و گروهها را به هم نزدیک کند و بسیاری از نخبگان را که از فعالیت در عرصه عمومی محروم شده بودند به این حوزه برگرداند.
اقتناعی افزود: در حوزه اقتصاد هم دولت روحانی باید راهکارهایی می اندیشید که از بن بست ایجاد شده خارج شد و یا حداقل اینکه به وضعیت بدتری دچار نشد.
وی ادامه داد: اما این منتقدان متاسفانه اصلا انصاف را رعایت نکرده و بیان نمی کنند که روحانی با چه شرایطی دولت را تحویل گرفت و اگر کشور با همان وضعیت پیش می رفت امروز به چه روزی می رسیدیم.
دبیر کمیته تشکیلات حزب کارگزاران سازندگی گفت: برای دولت یازدهم نیز بسیار سخت است به مردم بگوید که اگر کشور و دولت با همان شیب پیش می رفت امروز با وضعیتی مشابه کشور ونزوئلا مواجه می شدیم.
وی افزود: دکتر روحانی با تدبیر توانست فضای حداقل سیاسی و اقتصادی را در حد قابل قبول مدیریت کند تا جامعه و دولت مقداری از فشار در عرصه های داخلی و بین المللی خارج شوند.
اقتناعی ادامه داد: البته دولت روحانی نتوانسته وضعیت معیشت مردم را به سطح قابل قبولی برساند ولی نباید از انصاف گذشت که روحانی حداقل کاری که کرد این بوده که توانسته ثباتی در کشور ایجاد کند که سیر قهقرایی تنزل را متوقف کرده اما همین هم نادیده گرفته می شود.
وی گفت: منتقدان غیرمنصف دولت گویا فراموش می کنند که در همین کشور قیمت دلار ظرف یک ماه از هزار تومان به حدود چهار هزار تومان رسید ولی آنها پاسخگوی این عملکرد نیستند و مدام فرار به جلو می کنند.
دبیر کمیته تشکیلات حزب کارگزاران سازندگی افزود: روزگاری دولتی در این کشور حاکم شد که شعارش آوردن نفت بر سر سفره مردم بود اما نه تنها نفت را نیاورد بلکه نان را هم از سفره مردم برد. وی ادامه داد: حتی در حوزه سلامت بیماران خاص در سالهای دولت نهم و دهم بسیار اذیت شدند اما آن دولت بی تفاوت از کنار این مسایل می گذشت و به دنبال ماجراجوییهای خود بود.
اقتناعی گفت:حالا که آن دولت تمام شده و طرحهایش ناموفق و ناکامیاب گشته نه تنها از آن مساله شرمسار نیست بلکه حاضر نیست سکوت کند و تازه طلبکار هم شده و مدعی است که باید ماجراجویی هایش ادامه پیدا می کرد تا کاملا کشور به خاک سیاه بنشیند.
1922/1858**خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **منتشرکننده: حسین کریم زاده
کد N1531635

وبگردی