آفتاب

قائم مقام وزیر کشور: انتخابات اسفند 94 اوج حمایت از احزاب بود

قائم مقام وزیر کشور: انتخابات اسفند 94 اوج حمایت از احزاب بود

شیراز- ایرنا- قائم مقاوم و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: انتخابات هفتم اسفند 94 (مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری)، اوج حمایت از احزاب بود و ما در این انتخابات اوج نشاط سیاسی و آرامش را مشاهده کردیم.

به گزارش ایرنا محمد حسین مقیمی، سه شنبه در نشست هم اندیشی احزاب استان فارس در شیراز افزود: در ایام انتخابات اسفند 94، هزاران جلسه و سخنرانی از سوی احزاب و گروه های مختلف در کشور برگزار شد و این اتفاقات بیانگر این مطلب است که کشور ظرفیت لازم برای فعالیت احزاب را دارد و مردم سالاری دینی، ظرفیت لازم را به کشور داده و از سوی دیگر قوانین مصوب این امکان را برای فعالیت احزاب فراهم کرده است.
مقیمی اظهار کرد: بی شک امروز اگر گروه های سیاسی بخواهند در کشور در چارچوب قانون فعالیت کنند هیچ محدودیتی برای آنها نیست.
وی، با اشاره به تلاش دولت برای فعال تر شدن احزاب، گفت: در انتخابات هفتم اسفند 94 در برخی از شهرستان ها جبهه هایی تشکیل شد و شماری از احزاب همفکر دور هم جمع شدند و کاندیدای مشترک معرفی کردند که این خود مقدمه ای برای تشکیل احزاب بزرگ است.
معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به اینکه احزاب باید از هم درک متقابل داشته و یکدیگر را تحمل کنند، بیان داشت: همه ما در هر حزبی که هستیم باید بدانیم که دیگر احزاب هم مانند ما هستند و اساسنامه و مرامنامه دارند و اهدافی را دنبال می کنند.
مقیمی، با اشاره به آغاز فعالیت خانه احزاب، گفت: خانه احزاب یک تشکل سیاسی نیست و تلاش کرده ایم که در آن از سه حزب اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل حضور داشته باشند و مسائل مرتبط با احزاب را دنبال کنند.
وی افزود: هم اینک در برخی استان های کشور، خانه احزاب شکل گرفته و مستقر شده است که امیدواریم با همین ترکیب بتوانیم خانه احزاب فارس را نیز مستقر کنیم.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، رای مردم حق الناس است و همه تلاش خود را کرده ایم که در انتخابات اخیر به این تکلیف عمل کنیم.
مقیمی افزود: در جریان انتخابات سال 94 فرمانداران را مکلف کردیم که قانون انتخابات را فرا بگیرند چرا که اگر فرمانداران بر قانون تسلط داشته باشند می توانند به شکل قانونی اظهارنظر کنند.
6122 /1772/6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
کد N1531562

وبگردی