آفتاب

مربیان پیش دبستانی دوره آموزش های محیط زیستی را می گذرانند

مربیان پیش دبستانی دوره آموزش های محیط زیستی را می گذرانند

تهران - ایرنا - کارگاه­های آموزشی حفظ محیط زیست ویژه مربیان پیش دبستان به طور رسمی در محل سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع­ رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این کارگاه با حضور مدیر کل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان، کارشناسان و مربیان پیش ­دبستان تعدادی از مناطق شهر تهران برای تبیین نتایج طرح پژوهشی، نیازسنجی و تدوین محتوای آموزشی به آنها برگزار شد.
مخاطبان، با طرح مذکور آشنا شده و نظرات و پیشنهادات تکمیلی خود را به منظور بهره­مندی از تجارب آنها برای اجرای بهینه طرح و تدوین بسته آموزشی مؤثر و کارآمد ارایه دادند.
کیومرث کلانتری مدیرکل دفتر آموزش محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص گفت: بسته های آموزشی' حفظ محیط زیست' برای کودکان پیش­ دبستانی که برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، وزارت آموزش و پرورش و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست طراحی شده، طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان و اساتید دانشگاه در سالن اجتماعات پارک پردیسان، به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: این بسته­ های آموزشی که مربیان و اعضای خانواده­های کودکان پیش از دبستان را مخاطب قرار می دهد، شامل سه عنوان کتاب ' شناخت محیط زیست برای مربی، کار مربی و مشارکت خانواده' است.
کلانتری گفت: این فعالیت، اولین گام و سنگ بنای آموزش نسل فعال آینده کشور در خصوص مبانی محیط زیستی است تا با شناخت محیط زیست و ورود این مباحث مهم به خانواده­ها از طریق کودکان، امیدوار باشیم که کودکان امروز و جوانان فردای این مملکت در حفظ و حراست از منابع خدادادی جدیت داشته و آن را مانند امانتی گرانبها که حیات هر موجودی را تضمین می کند، به آیندگان می سپارند.
وی ادامه داد: طرح آموزش مبانی محیط زیستی به کودکان پیش از دبستان، به صورت پایلوت طی دو ماه برای 40 مربی مقطع پیش ­دبستان آموزش و پرورش تهران اجرا می شود و سپس با بررسی نتایج آن، به عنوان ' طرح ملی ' ، در سراسر کشور اجرا می شود.
علمی 9014**1440
دریافت کننده: کیمیا عبدالله پور** انتشاردهنده: معصومه گلشن
کد N1531557

وبگردی