آفتاب
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

برخی اعداد و ارقام مطرح در فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان بی اساس است

برخی اعداد و ارقام مطرح در فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان بی اساس است

تهران-ایرنا- سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصاحبه های منتشرشده از برخی افراد درباره اعداد و ارقام فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بعضی از این اعداد و ارقام پایه و اساسی نداشته و باعث تشویش اذهان فرهنگیان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در یکصد و سومین نشست خبری خود در خصوص پرونده قضایی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت: تاکنون 8 نفر در این خصوص بازداشت شده اند و پرونده در حال رسیدگی است.
سیدمحمد بطحایی روز سه شنبه در سومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای و آیین اجرای سراسری ورزش صبحگاهی مدارس کشور در دبیرستان پسرانه شهید فهمیده منطقه 7 آموزش و پرورش تهران در جمع خبرنگاران درباره مشکلات پیش آمده در صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشت های اخیر در این صندوق افزود: مشکلاتی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود داشته و دارد و مقامات قضایی با جدیت موضوع را پیگیری می کنند.
وی با ابراز رضایت و خرسندی از پیگیری مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان توسط مقامات قضایی گفت: در این شرایط هر کس در معرض اتهام باشد، با جدیت و فوریت احضار شده و پرونده او مورد بررسی قرار می گیرد.
بطحایی با اشاره به مصاحبه های منتشرشده از برخی افراد درباره اعداد و ارقام فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: بعضی از این اعداد و ارقام مطرح شده، پایه و اساسی ندارد و ضمن بی تاثیر بودن در روند بررسی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان باعث تشویش اذهان فرهنگیان می شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: درخواست می کنیم اگر فردی اسنادی در زمینه فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان دارد، ارایه دهد تا در سیر فرایند بررسی مراجع قضایی لحاظ شود.
وی افزود: من مطلع هستم که سیر قضایی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به خوبی پیش می رود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم طرح تحقیق و تفحص از این صندوق را تصویب کرده تا به سرعت شرایط صندوق ذخیره فرهنگیان چه در این دوره و چه در دوره های گذشته روشن شود.
بطحایی گفت: ورود مقامات قضایی با این هدف بوده که اگر ریالی توسط شخصی خطاکار پایمال شده، به معلمان که سهامدار اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، بازگردد.

*توزیع شیر در مدارس تا 2 هفته دیگر
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاخیر در روند توزیع شیر در مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: این موضوع امسال به دلیل تاخیر در آماده شدن پیش نویس قراردادها و احتیاط های بودجه ای با تاخیر توزیع می شود.
بطحایی ابراز امیداواری کرد: تا دو هفته دیگر تخصیص بودجه توزیع شیر انجام و قرارداد آن عملیاتی و اجرایی شود.

*پرداخت معوقات فرهنگیان تا 45 روز آینده
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات فرهنگیان به ویژه سرباز معلمان گفت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی مقرر شده اوراق خزانه را دریافت کنیم و به وسیله دو بانک به عنوان بانک های عامل، این اوراق نقد شده و معوقات تا ظرف 45 روز آینده پرداخت شود و معوقات سرباز معلمان زودتر از بقیه فرهنگیان پرداخت خواهد شد.
بطحایی افزود: معوقات فرهنگیان شامل حق التدریس، حق الزحمه امتحانات، بدهی شرکت های بیمه و مطالبات برخی مالکان که بابت املاک خود حکم قضایی قلع و قمع گرفته اند، پرداخت خواهد شد.
وی گفت: همچنین پاداش خدمت بازنشستگان سال 94 نیز جز معوقات است که طی 45 روز آینده پرداخت می شود.

*ایجاد بسترسازی برای آموزش زبان های خارجی در مدارس
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره تدریس و آموزش زبان های خارجی به جز زبان انگلیسی در مدارس افزود: براساس مصوبات موجود، امکان انتخاب آموزش زبان های خارجی دیگر در مدارس وجود دارد اما باید زیرساخت های آن را فراهم کنیم.
وی یکی از دلایل اجرایی نشدن آموزش سایر زبان خارجی در مدارس را استقبال نکردن خانواده ها و دانش آموزان عنوان کرد و گفت: از حیث برنامه درسی آماده آموزش هستیم اما فعلا به دلیل توجه به این زبان ها باید انگیزه های لازم را در میان اولیا و دانش آموزان برای آموزش سایر زبان های خارجی فراهم کنیم.
بطحایی افزود: با توجه به اینکه سال تحصیلی آغاز شده، امکان اجرایی شدن آموزش سایر زبان های خارجی در مدارس محقق نیست.

*شناسایی 2هزار دانش آموز مستعد در زمینه ورزش
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره تفاهم نامه های منعقد شده میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان در زمینه های ورزشی اظهار کرد: با توجه به این تفاهم نامه ها، دانش آموزان با استعداد در زمینه های ورزشی را به سازمان ورزش و جوانان معرفی خواهیم کرد.
بطحایی با بیان اینکه تاکنون 2هزار دانش آموز مستعد در زمینه های ورزشی به وزارت ورزش و جوانان معرفی شدند، افزود: شناسایی استعدادها در آموزش و پرورش بهتر انجام می شود و امیدواریم که با همکاری اداره کل تربیت بدنی و وزارت ورزش و جوانان در ورزش همگانی و حرفه ای شاهد تحولاتی باشیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره استعفای محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: وی به دلیل مشکلاتی که وجود داشته، استعفا داده و هنوز سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مشخص نیست.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی*انتشار:عباسعلی نقی یان
تهرام/7245//1348
کد N1531533

وبگردی