آفتاب

آیا امسال سرمایه گذاری در بازار ارز «منطقی» بوده است؟

آیا امسال سرمایه گذاری در بازار ارز «منطقی» بوده است؟

سوددهی امسال سرمایه گذاری در بازار ارز؟

[rtl]در این مطلب، سوددهی امسال سرمایه گذاری در بازار ارز بررسی می شود: 

قیمت دلار آزاد در اولین روز کاری امسال : 15 فروردین 95 : 3485 تومان 

قیمت دلار آزاد در : 15 مهر 95 :  3590 تومان 

دوره زمانی : شش ماه

سود کسب شده : 3 درصد  : 

( 3590 - 3485) / 3485 = 0.03 = 3%

در حال حاضر و حتی پس از کاهش سود بانکی، سود یک سپرده «کوتاه مدت» شش ماه در بانکها 14 درصد سالانه می باشد که معادل 7 درصد سود در طول مدت شش ماه است. بنابراین سود خرید دلار حتی از نصف سود یک سپرده "کوتاه مدت" شش ماه بانکی نیز کمتر بوده است و در نتیجه خرید دلار با دید سرمایه گذاری و کسب سود، در سال 1395 اقدامی ناموفق و غیر منطقی بوده است.

از اسفند پارسال تا به امروز و با وجود اینکه در طی این مدت، همیشه به کاربران بازار ارز، رسیدن قیمت دلار را به محدوده فعلی گوشزد کرده بودیم، ولی از آنها خواستیم از خرید دلار با دید سرمایه گذاری اجتناب کنند و فقط برای رفع نیازهای «واقعی و ضروری» از فرصت های مناسب اشاره شده در تحلیل ها برای خرید یا حواله دلار استفاده کنند، چون با توجه به سود سایر بازارها، خرید دلار بعنوان سرمایه گذاری کلا توجیهی نداشته و اصلا توصیه نمی شود.

امروز این محاسبات عددی نیز نشان می دهد که کاربرانی که به توصیه فوق عمل کرده اند و حتی پول خود را به صورت «کوتاه مدت» در بانک نگه داشته اند، دوبرابر بیشتر سود کسب کرده اند.

مسیر بعدی قیمت دلار چه خواهد بود؟ این افزایش قیمت دلار تا کجا ادامه خواهد داشت؟ شما با بازدید روزانه از تحلیلهای تیم آنالیز «الو ارز» در مورد بازارهای مختلف می توانید از وضعیت واقعی بازار آگاه شوید و از خرید و فروشهای هیجانی تحت تاثیر اخبار و شایعات و ضرر و زیانهای احتمالی آن ناشی از آن مصون بمانید.

تیم آنالیز «الو ارز»




کد N1531446

وبگردی