آفتاب
در بازدید از پارک فناوری پردیس مطرح شد؛

تمایل هیات فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان ایران

تمایل هیات فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان ایران

هیات فرانسوی با همراهی سفیر این کشور در ایران، از پارک فناوری پردیس و شرکتهای دانش بنیان عضو این پارک علمی فناوری بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این گروه فرانسوی که به منظور بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه در حوزه‌های نوآورانه و به دعوت پارک فناوری پردیس به ایران آمدند، در نشستی با حضور مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس پارک فناوری پردیس و سفیر فرانسه و مدیرعامل بزرگترین موسسه مالی این کشور از هلدینگ دانش بنیان فناپ بازدید کردند.

در این نشست حمیدرضا امیری‌نیا، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از شرکت فناپ به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان یاد کرد که علاوه بر فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، می‌خواهد نقش‌های دیگری نیز در آینده بازار فناوریهای نوآورانه ایران، بازی کند.

شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ به عنوان هلدینگ دانش بنیان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، از برنامه این شرکت برای دستیابی به یک درصد GDP کشور طی ۱۰ سال آینده خبر داد. 

وی گفت: برای رسیدن به یک درصد تولید ناخالص داخلی که تقریبا معادل ۸ میلیون دلار برآورد می‌شود،‌ برنامه‌های توسعه‌ای زیادی داریم که یکی از آنها خلق و توسعه استارتاپ‌های جدید است.

وی با بیان اینکه باید در بخش خدمات ارزش‌افزوده‌ سرمایه‌گذاری‌های بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: در یک دهه آینده باید در بخش‌های دیگری به جز فناوری اطلاعات نیز خدمات مان را گسترش دهیم و به جذب بازار مشتری مدار بپردازیم.

مصطفی نقی‌پورفر، مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری‌ فناپ، فعالیت های مرتبط با ایجاد شتاب دهنده و پروژه سرمایه پذیری جمعی را تشریح کرد.

این گروه فرانسوی که با دعوت پارک فناوری پردیس به‌منظور بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ایران آمدند، علاوه بر فناپ از شرکتهای دیگر مستقر در پارک فناوری نیز بازدید کردند. این هیات قرار است برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک با فناپ در جلسات آینده تصمیم‌گیری کنند.

کد N1531319

وبگردی