آفتاب
در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

ماجرای ساخت مرکز جهانی مغز و اعصاب در تهران

ماجرای ساخت مرکز جهانی مغز و اعصاب در تهران

اعضای شورای شهر تهران درباره حواشی ایجاد شده پیرامون مرکز جهانی مغز و اعصاب و خیریه امام رضا (ع) بحث کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه آباد در تذکری در سیصدمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: من از اینکه آقای حافظی دغدغه سلامت دارند، شکی ندارم اما برخی انتقادات درست نیست.

وی افزود: در سال ۸۵ خیریه ای با نام امام رضا (ع) ثبت شد آن موقع نه حرفی از بیمارستان بود و نه پرفسور سمیعی و این خیریه کارهای عام المنفعه انجام می داد.

آباد گفت: سال ۸۹ که بحث تهاتر با بیمارستان فاطمه هاشمی پیش آمد کارشناسان زمین آن را ارزیابی کردند و کاربری آن ساخت بیمارستان برای بیماری های خاص بود.

وی با اشاره به بیمارستان پرفسور سمیعی نیز گفت: پیشنهاد پرفسور سمیعی هم ایجاد مرکز جهانی مغز و اعصاب برای جلوگیری خروج ارز از کشور و گسترش توریسم درمانی بود. در این زمینه صرفا پیشنهاد شد که شهرداری زمین بدهد و این بیمارستان نه برای شهرداری که برای وزارت بهداشت بود.

آباد افزود: پیشنهاد شد شهرداری زمین را ۱۵ درصد بالاتر از قیمت کارشناسی شده پیشین به یک موسسه عام المنفعه که اساسنامه دارد، ارائه دهد

وی گفت: این ظلم است که نماینده مردم بگوید زمین به سازمانی داده شده که اساسنامه ندارد. من در سال اول این اساسنامه را به خانم دانشور نشان دادم و یکشنبه آن را به آقای انصاری ارائه دادم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به یکی از بندهای این اساسنامه گفت: در یکی از بندهای اساسنامه شده که اگر خیریه منحل شود سه نماینده از سوی ولی فقیه، وزارت کشور و اوقاف این تشکیلات را به یک موسسه عام المنفعه دیگر واگذار کند.

آباد تاکید کرد: موافق شفاف سازی هستم تا جایی برای بحث های انحرافی باقی نماند.

وی با اشاره به برخی پرداخت ها نیز گفت: بحث پرداخت ها هم کاملا شفاف است و اتفاقا باید در این زمینه هم اگر شک و تردیدی وجود دارد دوستان ورود کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: تاکنون بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه شده که شورای شهر دو پرداختی داشته یکی در سال ۹۰ که ۳۰ میلیارد به صورت غیرنقدی بوده و یکی ۲۵ میلیارد تومان در قالب تراکم که هنوز پرداخت نشده است. یک ریال از این مبالغ را اعضای خیریه امام رضا (ع) دریافت نکرده اند.

در ادامه این تذکر چمران گفت: درباره این بیمارستان، شهرداری و خیرین کمک کردند و مطمئن باشید خیرین بیش از همه شما حساس هستند.

وی افزود: شورا درباره این بیمارستان حسابرس دارد که به عنوان نماینده رسمی می تواند بیاید و گزارش بدهد ضمن اینکه دو معاون وزیر هم در هیئت امنا عضو هستند. این گونه سنگ‌اندازی ها باعث بدبین شدن مردم و به وِیژه بیماران نیازمند خواهد شد.

کد N1531130

وبگردی