آفتاب

معاون هلال احمر کشور: آموزش همگانی کمک های اولیه با بودجه دولتی 100 سال طول می کشد

معاون هلال احمر کشور: آموزش همگانی کمک های اولیه با بودجه دولتی 100 سال طول می کشد

تهران - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: اعتبار آموزش همگانی کمک های اولیه 60 میلیارد ریال در سال است و با توجه به متوسط هزینه 500 هزار ریالی آموزش هر نفر، آموزش همه مردم یک قرن طول می کشد.

به گزارش ایرنا، سیدحمید جمال الدینی شامگاه دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش های همگانی باید مبتنی بر ریسک باشد، گفت: در منطقه ای که زلزله خیز است نباید آموزش های ویژه مناطق سیل خیز ارایه شود.
وی اظهار کرد: نقشه اضطرار و میزان آمادگی خانواده ها، مبنای کار معاونت آموزش جمعیت هلال احمر و این معاونت بر این عقیده است که خانواده آماده در برابر حوادث و بلایا به معنی جامعه آماده است.
وی هدف اصلی معاونت آموزش هلال احمر کشور را رسیدن به سطح آمادگی مطلوب و عملکرد عالی در مواقع بحرانی عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح خادم (خانواده آماده در برابر مخاطرات) را در کشور آغاز کرده ایم و در هر استان یک شهرستان به عنوان پایلوت انتخاب و این طرح اجرایی می شود.
جمال الدینی گفت: به طور متوسط 21 میلیون و 500 هزار خانوار در کشور وجود دارد و بر اساس برنامه ریزی معاونت آموزش، یک نفر از هر خانوار ایرانی باید ظرف پنج سال آموزش های همگانی و کمک های اولیه را فراگیرند.
وی گفت: البته آموزش سالانه بیش از چهار میلیون نفر در ظرفیت جمعیت هلال احمر نیست ازاین رو بخش خصوصی را نیز باید وارد این عرصه کرد و بنگاه های اقتصادی کوچک را نسبت به این موضوع مسئولیت پذیرتر کرد.
جمال الدینی با بیان اینکه ضریب خطر در ایران 8 از 10 بوده و حوادث انسان ساخت و طبیعی بیش از 6.5 درصد از درآمد ناخالص ملی را از بین می برد گفت: با توجه به این مقوله، اهمیت آموزش همگانی بیش از پیش مشهود است.

**مرکز آموزش های تخصصی هلال احمر آذربایجان شرقی تا پایان سال راه اندازی می شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش های تخصصی جمعیت تا پایان سال جاری گفت: این مرکز با بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان آذرشهر واقع شده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
سعید کنعانی با اشاره به اهمیت بحث آموزش، افزود: متاسفانه مقوله آموزش در هلال احمر به صورت پراکنده دنبال می شد که با ایجاد معاونت آموزش این روند تغییر یافته است.
وی اضافه کرد: بهتر است شعار 'هر خانوار یک امدادگر' به 'هر خانوار یک آموزش دیده' تغییر یابد زیرا ما زمانی موفق خواهیم بود که حداقل یک نفر از هر خانوار آموزش های لازم برای امدادرسانی در مواقع بحرانی را فراگرفته باشد.
خبرنگار:عیسی عطاپور** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3077/518
کد N1530869

وبگردی