آفتاب

هدف برگزاری برنامه های قرآنی در ارتش تربیت نیروهای شجاع و مقاوم است

هدف برگزاری برنامه های قرآنی در ارتش تربیت نیروهای شجاع و مقاوم است

مشهد- ایرنا- معاون سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: هدف برگزاری برنامه های قرآنی در ارتش تربیت نیروهای شجاع و مقاوم است.

حجت الاسلام محمد تیموریان روز دوشنبه در مراسم پایانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نزاجا منطقه شمال و شمال شرق کشور در قوچان افزود: نصرت الهی، فتح و پیروزی در سایه عمل به قرآن است و نیروهایی می توانند پایدار و مقاوم باشند که ایمان قوی داشته باشند.
وی اظهار کرد: در این مسابقات که در سطح منطقه ای، نیرو و ارتش برگزار شده و به مسابقات ارتش کشور های اسلامی ختم می شود، ارتش ایران بسیار خوب درخشیده است.
وی با اشاره به کسب مقام سازمان برتر کشور در ارتقای مفاهیم قرآنی توسط ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی در رده های کادر، وظیفه، همسران و فرزندان شاغل در یگان های ارتش و دانشجویان دانشگاه افسری نموده و جلسات قرآنی و کلاس های قرآنی به صورت هفتگی برگزار می کند.
معاون سازمان عقیدتی سیاسی آجا وظیفه ما در قبال قرآن را تلاوت، تدبر و عمل به قرآن خواند و ادامه داد: باید سعی کنیم رفتار ما و روش زندگی ما قرآنی باشد.
فرماندار قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه ارتش اسلام بدون ولایت و قرآن به سرمنزل مقصود نخواهد رسید گفت: نیروهای مسلح ایران در پرتو قرآن و ولایت افتخارات بسیار کسب کرده اند.
علیرضا قامتی افزود: تمایز و تفاوت ارتش ایران با ارتش های دنیا خدمت کردن ارتش ایران در سایه رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه است و رشادت های نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و تمام نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی نیز به هین دلیل و در پرتو قرآن بود.
وی اظهار کرد: امروز نیروهای نظامی دنیا، نیروهای مسلح ایران اسلامی را به عنوان نیروهای مؤثر و کارآمد می شناسند.
سی و ششمین دوره مسابقات قرآن منطقه شمال و شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
ویژه کارکنان پایور و وظیفه مدت سه روز به میزبانی تیپ 277 شهرستان قوچان برگزار شد.
در این مسابقات کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش از استانهای مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شرکت داشتند.
شرکت کنندگان متشکل از 150 نیروی پایور و 100 نیروی وظیفه بطور جداگانه و در رشته های قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان و حفظ 3، 5، 10، 15، 20 ، 25 و 30 جزء قرآن کریم به رقابت پرداختند.
در این مسابقات تیپ 158، یازده مقام، تیپ 177، پنج مقام و تیپ های 230 ،130 و هوانیروز نیز هر کدام چهار مقام کسب کردند.
در مراسم پایانی این مسابقات همچنین از 47 نفر برگزیده قدردانی شد.
7501 / 6053 خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1530572

وبگردی