آفتاب

بارش نخستین باران پاییزی در سنندج موجب طراوت هوا شد

بارش نخستین باران پاییزی در سنندج موجب طراوت هوا شد

سنندج- ایرنا- بارش نخستین باران در دومین ماه از فصل پاییز، طراوت خاصی به آب و هوای سنندج بخشیده و موجب خوشحالی مردم این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا بارش باران که از عصر امروز دوشنبه در پی ورود امواج ناپایدار از غرب کشور استان کردستان و شهر سنندج را نیز فراگرفته است، موجب شادمانی مردم به ویژه کشاورزان و روستائیان شد.
بارش باران که با رعد و برق همراه بود در برخی خیابان های سطح شهر عبور و مرور خودروها و رفت و آمد مردم را با مشکلاتی نیز مواجه کرد و گرد و غبار را از چهره این شهر شست.
بارش باران در این فصل در کردستان که در یک منطقه کوهستانی است بسیار معمول بوده اما امسال بارش باران در این استان با تاخیر شروع شده و این مساله مایه نگرانی کشاورزان این منطقه بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با ورود امواج بارشی به کردستان بارش ها پاییزی در این استان آغاز شده و دمای هوا کاهش می یابد.
بهرام چاره خواه افزود: با ورود 2 سامانه با امواج بارشی از اقیانوس هند و دریای مدیترانه ای در منطقه، بارش ها امروز در استان کردستان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: این سامانه بیشتر مناطقی در جنوب غربی استان کردستان را تحت پوشش خواهد داد و بارش ها تا روز پنجشنبه تداوم خواهد داشت.
وی اظهار کرد: این سامانه از روز پنجشنبه کم کم منطقه ما را ترک کرده و با خروج آن دمای هوا کاهش پیدا می کند.
او گفت: میزان بارش با شروع فعالیت این سامانه در سنندج تاکنون کمتر از یک میلیمتر بوده و با توجه اینکه منشاء این سامانه اقیانوس هند است، پیش بینی می شود بارش های خوبی در منطقه ما ایجاد کند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر ساله بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.
سال زراعی (آبی) هر سال اول مهر شروع و تا پایان شهریور سال بعد ادامه خواهد داشت.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1530557

وبگردی