آفتاب

معاون سازمان بنادر از تدوین سیاست های کلی توسعه دریایی خبر داد

معاون سازمان بنادر از تدوین سیاست های کلی توسعه دریایی خبر داد

بندرعباس- ایرنا- عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دریامحور، گفت: سیاست های کلی توسعه دریایی کشور تدوین شده که پس از بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام،ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور آرامی روز دوشنبه در بازدید از بنادر شهید باهنر و شهید حقانی بندرعباس با اشاره به تغییر نگاه مسئولان کشوری به جنوب در طی سالهای اخیر در بحث اقتصاد دریامحور، افزود: در همین راستا نیز سازمان بنادر به ضرورت استفاده از ظرفیت های بنادر جنوب کشور به ویژه توسعه سواحل مکران نگاه ویژه ای دارد.
وی تصریح کرد: بندر شهید باهنر یکی از بنادر قدیمی کشور است که با استفاده از راهکارهای قانونی در تلاش برای رفع موانع توسعه این بندر و بنادر تابعه آن همچون جاسک، سیریک، تیاب و هرمز هستیم.
عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر در حاشیه بازدید از بندر شهید حقانی نشستی نیز با جمعی از ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدای دریایی هرمزگان برگزار کرد و در خصوص رفع مشکلات رفاهی و استخدامی فرزندان این خانواده ها و همچنین تحقق خواسته های آنان قول مساعد داد.
پس از این نشست، آرامی ضمن بازدید از بخش های مختلف بزرگترین بندر مسافری کشور، کلنگ احداث ساختمان مرکز فرعی امداد و نجات دریایی در بندر شهید حقانی را نیز به زمین زد.
این ساختمان سه طبقه به عنوان یک المان دریایی با زیربنای حدود 200 متر مربع و اعتبار اولیه حدود 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر طی یکسال آینده احداث خواهد شد.
پرده برداری از 2 شناور چوبی منحصربفرد حوری و شاشک که گواهی تاریخی از اصالت و پیشینه حرفه دریانوردی در استان هرمزگان می باشد، از دیگر برنامه های بازدید عضو هیات عامل سازمان بنادر از بندر شهید حقانی بود.
این 2 شناور اهدایی دریانوردان بندر کنگ و لنگه در سالن اصلی پایانه دریایی شهید حقانی به معرض نمایش عموم گذاشته شده تا مردم با پیشینه دریانوردی در این استان بیشتر آشنا شوند.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر همچنین با سفر به جزیره هرمز دفتر گمرک مستقر در بندرگاه این جزیره را افتتاح و پروژه احداث ساختمان مامورسرای این بندر را نیز کلنگ زنی کرد.
در این سفر، همچنین طرح ساماندهی فرآیند گردشگری جزیره هرمز با سرمایه گذاری سه میلیارد ریالی بخش خصوصی و با شعار بندر و جزیره پاک نیز آغاز شد که با اجرای آن مراکز راهنمایی و پذیرایی مسافران دریایی و همچنین عرضه 100 دوچرخه در مرحله اول در این بندرگاه مستقر می شوند.
7198/6048 /1596
خبرنگار: فاطمه حسینی *انتشاردهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1530520

وبگردی