آفتاب
فرهادی:

انجمن های علمی می توانند در ساماندهی آموزش عالی نقش آفرین باشند

انجمن های علمی می توانند در ساماندهی آموزش عالی نقش آفرین باشند

تهران– ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود 356 انجمن فعال علمی غیر پزشکی در کشور و عضویت طیف وسیعی از متخصصان و اساتید حوزه های مختلف در این انجمن ها گفت: انجمن های علمی می توانند در ساماندهی آموزش عالی نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمد فرهادی عصر دوشنبه در چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور که با حضور روسای انجمن های علمی و جمعی از اساتید برجسته دانشگاه ها در دانشگاه خاتم همراه بود، افزود: امروز بسیاری از مسائل کشور از جمله اشتغال، کارآفرینی و رفع بیکاری باید بحث جدی دانشگاهیان و انجمن های علمی کشور باشد.
وی با تاکید بر این که دستیابی به اهداف توسعه نیازمند توجه بیش از پیش به حوزه علم و آگاهی بخشی گفت: البته انجمن های علمی همواره با برگزاری سمینار، انتشار نشریات و ارائه نظرات کارشناسی یاری گر دستگاه های اجرایی، تقنینی و قضایی در اتخاذ تصمیم های کارشناسی بوده اند.
وزیر علوم در ادامه با اشاره به جمعیت 5 میلیونی دانشجویان کشور و همچنین وجود 2 هزار و 880 موسسه واحد آموزش عالی در کشور افزود: حدود 96 هزار از جمعیت دانشجویان در مقطع دکترا و 350 هزار دانشجو در حوزه کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.
وی با تاکید بر این که این ارقام نشان دهنده فراوانی در حوزه آموزش عالی کشور است، تاکید کرد: احساس ما این است که در حال حاضر نیازمند حرکت به سوی ایجاد رشته های دانشگاهی و عرصه های جدید هستیم و انجمن های علمی می توانند ما را در بازنگری رشته های تحصیلی یاری کنند.
فرهادی با بیان اینکه عمر بسیاری از رشته های دانشگاهی امروزه به اتمام رسیده است، بر توقف فعالیت در این رشته تاکید کرد و گفت: ما می توانیم در عین حال در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برنامه ریزی آموزشی داشته باشیم که البته بر مقاومت و اسرار بر ادامه فعالیت این گونه رشته ها مواجه هستیم.
فرهادی همچنین همکاری انجمن های علمی و دانشگاهی را در برون رفت از مشکلات اساسی کشور از جمله خشکسالی، کم آبی و همچنین رفع معضلات حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، بسیار اثرگزار دانست.
چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علی کشور عصر دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، روسای انجمن های علمی و اساتید برجسته دانشگاهی برگزار شد.
اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان ، همگرایی دولت و صنعت و دانشگاه در پیشرفت و توسعه کشور و نقش بخش خصوصی در توسعه کمی و کیفی پژوهش و آموزش عالی از جمله مهمترین محورهای این همایش است.
علمی **1836**1311**
خبرنگار: یوسف درویشی**انتشاردهنده: زهره محتشمی پور
کد N1530493

وبگردی