آفتاب
روحانی در نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران استان مرکزی/

میزان بیکاری زنان کاهش یافته است

میزان بیکاری زنان کاهش یافته است

خمین - ایرنا - رئیس جمهوری گفت : آمارهای اخیر نشان می دهد میزان بیکاری در میان بانوان مقداری کاهش پیدا کرده و روند درستی در حال طی شدن است ؛ از همه ظرفیت ها برای رفع این مشکل استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست پرسش و پاسخ باخبرنگاران استان مرکزی افزود: مشکل بیکاری در میان اقشار مختلف از جمله زنان تبدیل به یک معضل شده است، گرچه آمارهای اخیر نشان می دهد میزان بیکاری در میان بانوان مقداری کاهش پیدا کرده و روند درستی در حال طی شدن است، اما ما باید از همه ظرفیت های کشور به ویژه استعداد جوانان تحصیل کرده، برای رفع این موضوع استفاده کنیم.
روحانی با اشاره به نقش گردشگری در توسعه اقتصادی استان مرکزی، گفت: این استان آفتاب انقلاب و استقلال کشور است و شهرستان های آن از جمله خمین که محل تولد امام راحل است، گرمای انقلاب را به سراسر کشور و جهان منتشر می کند.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ثمره گرمای آفتاب امام خمینی (ره) تا قرن ها باقی خواهد ماند، بیان کرد: بسیاری از مردم علاقه مند به حضور در این منطقه پر جاذبه هستند و همین نکته لزوم توجه به بخش گردشگری را نشان می دهد.
وی با تشکر از همه مردمی که برای استقبال از کاروان تدبیر و امید در ورزشگاه شهید مطهری شهرستان خمین گردهم آمده بودند، افزود: من برای همه شهروندان به خصوص زنان که نشان دادند بسیار بانشاط و پر شور هستند، دعای خیر می کنم.
وی بیان کرد: جاذبه های گردشگری استان مرکزی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیار فراوان است و می توان از راه توسعه این بخش، رونق اقتصادی مطلوبی را در این استان به وجود آورد.
وی با اشاره به تلاش های دولت برای کاهش مشکل های حوزه حمل و نقل در استان مرکزی، ادامه داد: در حوزه حمل و نقل تلاش شد با تکمیل آخرین مرحله از جاده اراک به خمین که مطالبه جدی مردم بود، رفت و آمد به این منطقه از کشور، با چالش کمتری نسبت به گذشته انجام شود.
دکتر روحانی گفت: امروز در شورای اداری استان مرکزی، نکات لازم برای ایجاد و توسعه صنایع پتروشیمی و خودروسازی در استان با همت وزارت صنعت، معدن و تجارت و ظرفیت همه دستگاه های اجرایی، مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: در این سفر 54 طرح با 9 هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار در جهت رشد و توسعه استان مرکزی به تصویب رسید.
وی ادامه داد: از آقای نوبخت و مسئولان استان مرکزی خواسته ام با تمام توان پیگیر اجرای طرح های این سفر باشد تا همه آنها به بهره برداری برسد.
/7405/3075 6075** خبرنگار: محمد جنابان** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
کد N1530429

وبگردی