آفتاب
نماینده مجلس:

عملکرد بنیاد برکت، الگویی مناسب برای خدمت گزاری در کشور است

عملکرد بنیاد برکت، الگویی مناسب برای خدمت گزاری در کشور است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد مناسب بنیاد برکت می تواند الگوی مناسب برای مسوولان اجرایی برای خدمت گزاری به مردم و توجه بیشتر به مناطق محروم باشد.

احمد همتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه به مناطق محروم، کارآفرینی، اشتغال زایی برای محرومان، مدرسه سازی و ایجاد درمانگاه در مناطق دورافتاده از موارد بسیار مهم و ضروری برای کشور است که بنیاد برکت تا کنون در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته است.
وی بیان داشت: با توجه به محدودیت ها، تحریم، مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی در چند سال گذشته، بنیاد برکت با انجام طرح های خود، گام موثری در مسیر ارتقای توسعه کشور با کمک به مردم مناطق محروم برداشته است.
همتی تاکید کرد: اقدام های این بنیاد برای توانمندسازی اقتصادی بر مبنای اقتصاد پایدار بر اساس راهبردهای اقتصاد مقاومتی و ارزش های مورد نظر نظام اسلامی انجام می شود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملکرد مناسب بنیاد برکت و با توجه به درون زا بودن نوع فعالیت آن و ایجاد اشتغال برای مردم می تواند الگویی برای دستگاه های اجرایی در اجرای شیوه درست اقتصاد مقاومتی باشد.
وی تصریح کرد: فعالیت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) زمینه های آموزشی، بهداشتی و آبادانی برای مناطق روستایی به ویژه مناطق دورافتاده و محروم بسیار موثر بوده است.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد برکت تلاش دارد با اجرای طرح های محرومیت زدا شرایط روستاها را بهبود بخشد تا روستائیان در روستا ماندگار شوند و به این شکل از مهاجرت آنها به شهرها نیز جلوگیری می شود.
وی یاد آور شد: خیّرها نیز باید شیوه خدمت رسانی بنیاد برکت را در طرح های آموزشی، درمانی و اشتغالزا الگو قرار دهند.
وی، اشتغال و کارآفرینی را یکی دیگر اولویت های بنیاد برکت اعلام کرد و افزود: این بنیاد برای اشتغال زایی بیشتر، طرح های خود را در مناطق محروم اجرا می کند و یکی از اهداف اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سطح درآمد است.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به حقوق قشرهای آسیب پذیر جامعه، ارتقای عدالت اجتماعی، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، بهره گیری از ظرفیت سازمان های غیردولتی و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و حقوق مردم از ارزش های اساسی بنیاد برکت است.
بنیاد برکت سال گذشته در استان سمنان در احداث 2 مدرسه در شاهرود، یک مدرسه در دامغان، یک واحد تولیدی و یک مدرسه در گرمسار و یک مدرسه در سمنان همکاری کرده اند.
فلسفه وجودی بنیاد برکت، کمک و همیاری برای بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته کشور، برای تحقق اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
بنیاد برکت با مشارکت در راه اندازی و توسعه طرح های اقتصادی در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی، انجام طرح های عمرانی و زیربنایی، مدرسه سازی و ارایه خدمات سلامت، بیمه ای، مالی، حمایتی و عام المنفعه، به دنبال تأثیر کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم کشور، افزایش فرصت های شغلی، توسعه کارآفرینی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی به شهرهای بزرگ است.
بنیاد برکت آذر سال 86 به وسیله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد تا به عنوان مجموعه ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام المنفعه، در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته فعالیت کند.
منابع مالی این بنیاد از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأمین می شود.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1530304

وبگردی