آفتاب

پیکر شهید جهاد و اقتصاد قاسم قویدل در ماسال گیلان تشییع شد

پیکر شهید جهاد و اقتصاد قاسم قویدل در ماسال گیلان تشییع شد

رشت - ایرنا - مردم شهیدپرور و قدرشناس شهرستان ماسال واقع در غرب استان گیلان، با تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید جهاد و اقتصاد قاسم قویدل، قاسم دیار خود را تا پیوستن به کاروان شهدای کربلا بدرقه کرده و به خاک سپردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مردم شهیدپرور ماسال امروز (دوشنبه) با حضور باشکوه در تشییع جهادگر شهید شهرشان، بار دیگر با آرمان های والای شهدا و امام شهیدان بیعت کرده و حضور همیشگی خود را در تمامی عرصه های انقلاب به نمایش گذاشتند.
پیر و جوان و مرد و زن، سینه زنان و ناله کنان در پشت تابوت شهید قویدل حرکت کرده و با شعارهایی علیه ظلم و ستم استکبار جهانی، خشم و انزجار خود را از گروهک های تروریستی و تکفیری اعلام کردند.
گلباران تابوت شهید توسط دانش آموزان مدارس شهرستان ماسال، همدردی مادران این خطه با مادر شهید قویدل و چشمان همسر شهید که همچنان به دنبال گمگشته اش بود، لحظاتی را به وجود می آورد که زبان از توصیف آن عاجز مانده و قلم تاب و توان نگارش آن را ندارد.
فرماندار شهرستان ماسال در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تسلیت شهادت شهید قویدل اظهار کرد: با توجه به اینکه ملت ایران در دفاع از حرمین شریفین و دفاع از کیان اسلام در کنار ملت های مظلوم هستند، امروز شاهدیم که مهندسان ما نیز با توجه به توانمندی هایشان، همواره در همه عرصه ها حضور دارند.
محمود قاسم نژاد افزود: شهید قویدل به عنوان تکنسین برق در نیروگاه برق کرکوک مشغول به فعالیت بود، اما با حمله تکفیری ها به این نیروگاه با شهامت، اسلحه بر دست گرفت و تا پای جان، به مقابله با آنان پرداخت و شهید شد.
وی با تشکر از حضور پرشور مردم شهرستان ماسال در مراسم تشییع این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: مردم با حضور خود علاوه بر فرود آوردن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان، نشان دادند که در همه عرصه ها پشتیبان ولایت فقیه و رهرو راه شهدای گرانقدر هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا شهید قاسم قویدل تکنسین گیلانی در مأموریت نیروگاه برق کرکوک عراق توسط عوامل داعش به شهادت رسید و پیکر پاک این شهید، امروز (دوشنبه) در روستای سنگ پست ماسال به خاک سپرده شد.
شهید قویدل اهل ماسال و ساکن تهران بود و یکی از چهار تکنسین ایرانی بود که در حادثه تروریستی نیروگاه کرکوک به شهادت رسیده است.
از شهید قویدل یک دختر به یادگار مانده که او نیز عضو تیم ملی قایقرانی در رشته کایاک است.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
6030/7471 / 2007
کد N1530302

وبگردی