آفتاب

دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه رسانه های سیستان و بلوچستان در ایرنا برگزار شد

دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه رسانه های سیستان و بلوچستان در ایرنا برگزار شد

زاهدان- ایرنا- دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان امروز/دوشنبه/ با حضور مدیران، سردبیران، دبیران و خبرنگاران رسانه های این استان در سالن نشست های خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان در این دوره آموزشی گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن است، گفته می شود.
محمدرضا جهانتیغ افزود: سیاست های کلی نظام در بخش پدافند غیر عامل ابلاغی رهبر معظم انقلاب در 13 بند است که از آن جمله می توان به رعایت اصول و ضوابط، طبقه بندی مراکز، اماکن و تاسیسات حائز اهمیت حیاتی، حساس و مهم و روز آمد کردن آنها در صورت لزوم، تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در مقابل سلاح های غیر متعارف نظیر هسته ای، میکروبی و شیمیایی و فرهنگ سازی و آموزش عمومی اشاره کرد.
وی کاهش آسیب پذیری و افزایش ایمنی زیرساخت های ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور در مقابل تهدیدات خارجی با تاکید بر ایجاد عزم ملی و باور عمومی جامعه، اداره امور مردم و تداوم خدمات در شرایط جنگ و تسهیل کننده و استمرار بخش خدمات عمومی در شرایط تهدید دشمن، تعامل سازنده و پیش برنده با بخش های کشوری و لشکری و برآورد تهدیدات و احصاء آسیب پذیری زیر ساخت های کشور را از جمله ماموریت های پدافند غیر عامل ذکر کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دفاع غیرعامل مکمل دفاع عامل، صلح آمیزترین و اثر بخش ترین روش دفاعی است که کاهش آسیب پذیری زیرساخت های ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم و پایدار ملی را به دنبال دارد.
جهانتیغی تاکید کرد: با راه اندازی سازمان پدافند غیر عامل از سال 82 تاکنون این نهاد منشا خدمات ارزنده در کشور بوده است.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در مقابله با جنگ نرم دشمنان و افزایش فرهنگ سازی در جامعه از اصحاب رسانه درخواست کرد این نهاد را در تحقق اهداف بیش از پیش یاری دهند.
به گزارش ایرنا هفته پدافند غیرعامل از دوم تا هشتم آبان در سطوح ملی و استانی با شعار «مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل» برگزار می شود.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1530288

وبگردی