آفتاب
در شش ماهه اول سال جاری :

رشد 183 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان شمالی

رشد 183 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان شمالی

اسفراین - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مباره با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در این استان طی 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 183 درصد رشد داشته است.

ابراهیم قربانی روز دوشنبه با اعلام این مطلب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسفراین افزود : علیرغم این آمار متاسفانه تعداد معتادان استان خراسان شمالی درحال حاضر هنوز قابل توجه و این مساله دغدغه جدی مسوولان را به دنبال دارد.
وی با گلایه از پاس کاری دستگاه های اجرایی مرتبط در موضوع مواد مخدر در انجام وظایف خود افزود: با وجود اینکه دانشکده علوم پزشکی اسفراین از استان مستقل شده است، انتظار فعالیت بیشتر و مطلوب تر داریم اما به حوزه مبارزه با مواد مخدر توجه نمی شود و اعتباری نیز در نظر گرفته نشده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در ادامه به وجود 40 هزار معتاد در روستاهای استان اشاره کرد و افزود : این آمار به لحاظ عدم وجود خانه بهداشت در برخی روستانها دقیق نیست.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه سن معتادان متجاهر در این منطقه به زیر 18 سال رسیده است افزود: برای درمان معتادان زیر 18سال قراربود اداره کل بهزیستی استان 2 کمپ و تشکل درمانی معرفی کند تا این افراد در چرخه درمان قرار گیرند و پس از درمان به خانواده یا مراکز نگهداری تحویل داده شوند اما تاکنون اقدامی موثر انجام نشده است.
وی با اشاره به هزینه کردهای قابل توجه در راه مبارزه با مواد مخدردر عین حال از نبود وحدت رویه در این مقوله گلایه کرده و این مساله را ازعوامل افزایش تعداد معتادان به مواد مخدر دراین استان دانست.
به گفته وی اعتیاد، مادر آسیب های اجتماعی است و خود کنترلی و مراقبت از خانواده کمک بزرگی به پیشگیری از شیوع این پدیده شوم درجامعه خواهد کرد.
هم اکنون 14 هزار معتاد زیر پوشش مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی هستند.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشار دهنده : علی شهیدیان
کد N1530046

وبگردی