آفتاب

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری وارد چین شد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری وارد چین شد

پکن - ایرنا - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در چارچوب تفاهنامه همکاری و گسترش همکاریهای دوجانبه با مراکز و نهادهای علمی چین، صبح دوشنبه در راس هیاتی وارد شهر پکن پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایرنا، سفر «سورنا ستاری» و هیات همراه که به دعوت رسمی «بای چون لی» رئیس آکادمی علوم چین صورت می گیرد، سه روز اعلام شده و قرار است در مدت این سفر وی دیدار و گفت وگوهایی نیز با مقام های عالیرتبه علمی چین داشته باشد.
افتتاح کریدور صادراتی ایران، امضای توافق نامه های دوجانبه و همچنین بازدید از مراکز علمی این کشور، دیگر برنامه سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران به چین اعلام شده است.
وی در همین چارچوب عصر امروز ابتدا از مرکز نانو تکنولوژی شهر پکن بازدید می کند و سپس با رئیس آکادمی علوم چین دیدار خواهد داشت.
گفت وگو و تبادل نظر در خصوص گسترش همکاریهای دوجانبه در حوزه علمی و فناوری، محور اصلی ملاقات طرفین در دیدار امروز عنوان شده است و سپس ستاری و هیات همراه در ضیافت شامی که توسط رئیس آکادمی علوم چین ترتیب داده شده، حضور می یابند.
همچنین فردا سه شنبه نیز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کشورمان علاوه بر بازدید از پارک های فناوری و صنعتی شهر پکن با وزیر علوم و فناوری چین نیز ملاقات خواهد داشت.
ادامه برنامه سفر ستاری و هیات همراه در چین عزیمت به شهر «شوجو» در استان «شانشی» در مرکز این کشور است که فردا شب انجام می شود.
وی و هیات همراه قرار است در سفر به این شهر از مراکز علمی، صنعتی و فناوری همچون مجموعه نانو فناوری و مرکز بیولوژی شهر سوجو بازدید داشته باشند.
آساق**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی
کد N1529744

وبگردی