آفتاب
رئیس جمهور:

بروز رسانی فناوری مهمترین نیاز کشور در مسیر توسعه است

بروز رسانی فناوری مهمترین نیاز کشور در مسیر توسعه است

اراک- رئیس جمهور گفت: بروز رسانی فناوری مهمترین نیاز کشور درمسیر توسعه است و اگر درحوزه تولید، به تجهیزات مدرن و فناوری روز روی نیاوریم، صنایع ما طی سال های آتی بامشکلات بزرگی مواجه می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در جریان سفر خود به استان مرکزی، شامگاه یکشنبه در نشست با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان در اراک اظهار داشت: تکنولوژی باید به صورت مداوم به روز رسانی شود به طور مثال در حوزه نفت و گاز اگر امکانات فعلی را مدرن نکنیم، طی چند سال آینده نمی توانیم از آن بهره ببریم.

وی افزود: اگر تکنولوژی جدید برای پارس جنوبی نیاوریم و به کار با امکانات فعلی آن ادامه دهیم طی چند سال آینده بخشی از این نفت و گاز دیگر قابل استخراج و بهره برداری نیست.

روحانی گفت: نباید اینگونه تصور شود که ورود فناوری به کشور نشانه نیازمندی ما است بلکه ما باید روی پای خود بایستیم و خودکفا شویم اما اینکه می گوییم خودکفایی، به معنای آن نیست که از فناوری روز بی نیاز هستیم.

رئیس جمهور بیان کرد: شرایط هر روز تغییر می کند و ما نمی توانیم آنگونه که ده یا بیست قبل کشور را اداره می کردیم امروز هم همان برنامه ریزی را پیاده کنیم.

روحانی گفت: علت اینکه ما به دنبال مذاکره بودیم این نبود که ما به بیگانگان علاقمند هستیم، ما به جوانان و ملت خودمان علاقمند هستیم و نمی توانیم بگوییم جوانان ما بیکار هستند و به ما مربوط نیست، ما وظیفه داریم برای جوانان اشتغال درست کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: در سخت ترین شرایط قیمت نفت در دو سال اخیر که در تاریخ قیمت نفت بی سابقه بوده ما توانستیم اشتغال ایجاد کنیم اما میزان ایجاد اشتغال با نیاز انبوه کشور به اشتغال سازگار نیست.

در حال تکمیل...

کد N1529580

وبگردی