آفتاب

آیت الله مصباح یزدی: نیروی انتظامی دغدغه تامین امنیت همه جانبه مردم را دارد

آیت الله مصباح یزدی: نیروی انتظامی دغدغه تامین امنیت همه جانبه مردم را دارد

قم- ایرنا- رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تفاوت پلیس جمهوری اسلامی ایران نسبت به پلیس سایر کشورها در این است که مسئولان نیروی انتظامی دغدغه مسائل اخلاقی، اجتماعی و امنیت همه جانبه مردم را دارند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی روز یکشنبه در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امنیت در کشور ما با سایر کشورها متفاوت است، از این جهت که امنیت در کشور ما تنها امنیت فیزیکی و مادی نیست بلکه اخلاقی است و سایر رشته های امنیت که در اسلام متبلور می باشد را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: این فراگیری موجب شده تا کار پلیس کشور ما چندین برابر پلیس های جهان باشد و بی توجهی به مساله امنیت، باعث ضایع شدن حقوق همه مردم می شود.
آیت الله مصباح یزدی گفت: در سایر کشورها، پلیس در قانونی که سیال و قابل تغییر است، نیروی رئیس جمهور و یا وزیر کشور محسوب می شود، اما در ایران، ماموران نیروی انتظامی خود را فرمانبردار رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب امام معصوم(ع) می دانند و این افتخار بزرگی برای قوای مسلح کشور محسوب می شود.
وی افزود: مسئولان ناجا، پاک ترین انسان ها هستند و باید بدانند فرمانده ما فرمانده کل قواست و باید از او تبعیت کنیم که اگر راضی نباشند هیچ اعتباری نداریم.
وی ادامه داد: از نعمت های بزرگ خدا این است که بعد از تشکیل دولت اسلامی، نیروی انتظامی با آموزه های دینی آشنا شده و رهبر معظم انقلاب از ابتدای تشکیل این نهاد، همیشه سعی و کوشش داشتند تا این نیرو در سایه ارزش های اسلامی برای ایجاد نظم و امنیت مادی و معنوی تلاش کند.
استاد برجسته حوزه علمیه گفت: تا جایی که اطلاع دارم بسیار افراد شایسته، برجسته، دلسوز و وظیفه شناس در نیروی انتظامی به کار گمارده شده اند و برای یکایک آنها باید خدا را شکر کرد که اگر نبودند مانند کشورهای همسایه هم چون عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، بحرین و یمن مشخص نبود چه اتفاقی رخ می داد.
آیت الله مصباح یزدی افزود: در کشور اسلامی که در راس آن نایب امام زمان(عج) حاکم است، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان بخشی از کارگزاران در موقعیتی سخت، قرار دارد.

** نیروی انتظامی گاهی در برخورد با آسیب های اجتماعی، تنهاست
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: ناجا خیلی اوقات در برخورد با آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها تنهاست، در حالی که در شورای عالی فرهنگی، 26دستگاه با 300 مصوبه در حوزه فرهنگی مسئولیت دارند.
سردارحسین اشتری خاطرنشان کرد: با وجودی که ناجا تنها یکی از این 36 دستگاه می باشد ولی در بسیاری از موارد، پیشتاز بوده و یا کارهای جامانده از سایر ارگان ها را نیز انجام می دهد.
وی افزود: نیروی انتظامی پاسدار ارزش ها و منویات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است و در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی به وظیفه خود به خوبی عمل می کند.
اشتری بیان داشت: نیروی انتظامی یک مجموعه پر ماموریت و گسترده است که امروز یکی از موثرترین مجموعه در نظام بخشی، آسایش و آرامش مردم محسوب می شود.
7401 / 1175 تنظیم کننده: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1529489

وبگردی