آفتاب

آیت الله علوی گرگانی: تخصصی شدن رشته های حوزوی پاسخ به شبهات را آسان تر می کند

آیت الله علوی گرگانی: تخصصی شدن رشته های حوزوی پاسخ به شبهات را آسان تر می کند

قم - ایرنا - آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت:هرچه طلبه در موضوع و رشته ای متخصص باشد راحت تر می تواند پاسخ گوی مسائل و شبهه های ایجاد شده باشد.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز یکشنبه در دیدار مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهر تهران با بیان این که حوزه باید به صورت تخصصی وارد موضوع های مختلف شود افزود: در این صورت طلبه متخصص و تاثیر گذار برای جامعه تربیت می شود.
وی با بیان این که در حال حاضر جامعه اسلامی از مشکلات زیادی در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی رنج می برد گفت: باید برای از بین بردن این مشکلات فکری کرد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر کشور شرایط سختی از لحاظ اقتصادی را تجربه می کند ابراز داشت: این مساله به خاطر شرایطی است که از ناحیه دشمن به نظام تحمیل شده است.
آیت الله علوی گرگانی گفت: شرایط الان جامعه مانند دوران پیامبر(ص) در شعب ابی طالب است؛ دشمنان برای از بین بردن نفوذ و قدرت اسلام اقدام به انواع تحریم ها و فشار ها کردند و این اصل دشمن، هیچ وقت از بین نخواهد رفت.
وی بیان داشت: تا حق است باطل هم خواهد بود و دشمن هم تلاش می کند نگذارد، اسلام و جامعه اسلامی رشد کنند و هر طوری است می خواهند جلوی نفوذ و قدرت کشور را بگیرد.
وی با بیان اینکه حوزه از نبود درس اخلاق قوی رنج می برد گفت: بعد از رحلت بزرگانی مانند آیت الله مشکینی و با هجرت آیت الله مظاهری به شهر اصفهان شاهد برگزاری درس اخلاق تاثیر گذاری نبودیم؛ باید فکری برای این مساله کرد. تعلیم بدون تربیت اثری نخواهد داشت.
آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: طلبه برای این که در جامعه اسلامی اثر گذار باشد باید از استاد اخلاق خوبی بهره ببرد، تا اخلاق درست نشود مسائل دیگر درست نخواهد شد.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1529485

وبگردی