آفتاب

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از سامانه سامد در اراک بازدید کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از سامانه سامد در اراک بازدید کرد

اراک - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ظهر روز یکشنبه در جریان سی و دومین سفر استانی دولت تدبیر و امید، از سامانه سامد در اراک بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در جریان این بازدید گفت: سامانه سامد، پل ارتباطی هدفمند و کارا در پیگیری و طرح مسایل مردم و تقویت روابط دولت - ملت است و این کار ارزنده توانسته در پاسخگویی مطالباتمردمی در سایه عزتمندی به خوبی نقش آفرینی کند.
وی توضیح داد: رسیدگی سریع به مسائل طرح شده از طریق درگاه ارتباطی سامد و شماره تماس 111 برای دولت تدبیر و امید که خود را خادم ملت می داند از جایگاه و اهمیت زیادی برخوردار است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: اراک جزء کلانشهرهایی است که در سال های گذشته با معضلات آلایندگی منابع پایه همراه بوده است و در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات ارزنده ای از جمله حذف مازوت از سوخت نیروگاه حرارتی شازند، عرضه بنزین یورو 4 در تمامی جایگاه های سوخت استان مرکری، عرضه گازوئیل یورو 5 در یک و نیم سال اخیر و تلاش برای مهار آلاینده های صنعتی برای آن لحاظ شده است.
دکتر ابتکار خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در آلایندگی هوای اراک برجسته است، معضل خطوط فرسوده ایرالکو است که تاکنون 96 دیگ آن از خطوط تولید قدیمی خذف شده و این شرکت متعهد است تا پایان امسال تمامی دیگ ها و خطوط قدیمی را برچیند.
به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: گازسوز کردن کوره های آجرپزی در سه سال اخیر در اراک با موفقیت انجام شد و همچنین راهبردهای عملیاتی و نظارتی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی از مسائلی است که دولت در مهار آلایندگی هوای اراک بر آن تاکید ویژه دارد.
دکتر ابتکار گفت: مهمترین عامل در آلایندگی هوای اراک، وجود ریزگرد ها است که بخشی از این معضل مربوط به منابع محلی و کانون ها و چشمه های گردو غبار داخلی و بخش دیگر وارداتی است.
وی افزود: اقداماتی برای مهار گرد و غبار ناشی از شرایط اقلیمی کشور عراق و غرب ایران در دست انجام است اما رفع این معضلات زمان بر است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: اگر شمار روزهای آلاینده در اراک امسال افزایش دارد به دلیل گردو غباری است که بر اثر خشکسالی ها پیامدهای تشدید شونده ای دارد.
دکتر ابتکار یادآور شد: درحال حاضر نیروگاه حرارتی شازند از سوخت گاز استفاده می کند و با توجه به شرایط خاص هوای اراک با تاکید رئیس جمهوری این سیاست ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: تالاب کویری میقان اراک از زیست بوم های مهم است که در سال های گذشته آسیب های زیادی را دیده و شکننده شده است.
وی گفت: در سفر دولت مصوبات خوبی در حوزه الایندگی هوا و همچنین مدیریت تالاب کویری میقان و احیا و تامین حق ابه مناسب آن انجام خواهد شد.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است.
کاروان تدبیر و امید در روزهای دوم و سوم آبان ماه جاری میهمان استان مرکزی است و دیدار رئیس جمهوری با مردم اراک و خمین، برگزاری نشست های سرمایه گذاری صنعتی و دیدار با نخبگان، ایثارگران و علما، شورای اداری، بازدید از یک واحد صنعتی و بیت تاریخی امام راحل در خمین و نشست خبری از جمله برنامه های تدارک شده برای این سفر است.
استان مرکزی با یم میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 13 شهرستان در قلب کشور قرار دارد.
6013/انتشار دهنده: مژگان حیدری*
کد N1529234

وبگردی