آفتاب

چه خبر از مستندات حدادعادل درباره دخالت دولت در انتخابات؟

چه خبر از مستندات حدادعادل درباره دخالت دولت در انتخابات؟

ایلنا نوشت:معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه تنها انتخابات دومرحله‌ای بدون تنش، انتخابات اخیر بود، گفت: تا این لحظه آقای حدادعادل مستندی مبنی بر دخالت دولت در انتخابات ارائه نکرده است.

سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران در مورد طرح شائبه دخالت دولت در انتخابات از سوی حداد عادل و در پاسخ به این سوال که آیا مدارک ایشان بالاخره به دست دولت رسید یا خیر، گفت: تا این لحظه هیچ مستندی مبنی بر تخلف دولت در انتخابات استان تهران نه به  دست ما و نه به وزارت کشور نرسیده است.

وي افزود:بالاخره افرادی که در انتخابات رای نمی‌آورند، یک نگرانی‌‌هایی طبیعتا پیدا می کنند. ما باید به یکدیگر اطمینان داشته باشیم. سیستم موجود در نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای نیست که فرد یا کسانی بتوانند به راحتی تخلف کنند. آنقدر مراقب و دستگاه‌های نظارتی هستند که امکان چنین چیزی وجود ندارد.

اهم اظهارات معاون سياسي استاندار تهران به اين شرح است:

*در همان انتخابات دوره قبل از همه طیف‌ها در هیات‌های اجرایی حضور داشتند و در شعبه‌ها هم از یک نگاه فکری انتخاب نشدند. همین به رفع شبهات و سلامت انتخابات کمک می‌کند. ما هم این رویه را نمی‌پسندیم که افرادی بتوانند بعد از انتخابات بدون ارائه دلیل در برگزاری آن تشکیک کنند. به هر حال انتخابات یک حرکت ملی است. ما باید اثرگذاری آن را ببینیم. همه شاهد بودیم که در تهران بعد از انقلاب تاکنون، تنها انتخاباتی که هم دومرحله‌ای نشد و هم هیچ‌گونه دعوا و تنشی در مورد آن مطرح نبود، همین انتخابات بود. به نظر ما این از شاهکارهای وزارت کشور در عرصه سیاست داخلی بود که جریان یک انتخابات سالم را به نحوی هدایت کرد که حتی بسیاری  از کسانی که رای نیاوردند هم در سلامت و دقت انتخابات تردیدی نشان نداند.

(در رابطه با حاشيه‌هاي برگزاري كنسرت)در بحث کنسرت‌ها هم باید بگویم که ما در شرایطی قرار داریم که خیلی وقت‌ها میان انتخاب بد و بدتر قرار می‌گیریم. نمی‌خواهم بگویم حکم مربوط به موسیقی چیست. این‌ها را قبلا حضرت امام و رهبری گفته‌اند و می‌توان به این اظهارات مراجعه کرد. یکی از مواضع فقهی در کشور ما دفع افسد به فاسد است. یکی از علما در کنسرتی حضور داشت. وقتی برنامه آغاز شد، ایشان قصد ترک سالن را داشت در حالیکه در آنجا هم جمعیت کثیری حضور داشتند. من به ایشان گفتم دلیل این کار شما چیست؟ شما بین این افراد  نفوذ و وجهه دارید و این کار باعث بدبین شدن افراد می‌شود. ایشان گفتند حضور در این برنامه شأن ما نیست. گفتم دقت کنید برخی افراد که در این مراسم شرکت کرده‌اند اهل نماز شب و تجهد نیستند و می‌خواهند وقت خود را بگذرانند و دنبال یک سرگرمی سالم‌اند. اگر اینجا چند ساعت وقت خود را برای کنسرت می‌گذارند، مطمئن باشید ممکن است عده کثیری از آنها برای چند ساعت از معصیت فاصله بگیرند و این حداقل کاری است که این سرگرمی‌های مفید می‌تواند انجام دهد و ایشان مجاب شد. ما هم قرار نیست جلوی اینگونه مسائل را بگیریم.

*بحث فیش‌های حقوقی نه منحصر به این دوره و نه از ابداعات این دولت است. این موضوع هم از گذشته دور و حتی قبل از انقلاب وجود داشته است و بر اساس مقررات و ضوابط  خاصی که برخی از دستگاه‌ها داشتند، دریافت‌های برخی از مدیران با بقیه متفاوت بوده است. دولت حدود سال ۷۰ و در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی نظام هماهنگ پرداخت را تصویب کرد و هدف از این قانون این بود که برخی دریافت‌ها خیلی متفاوت نباشد.

*الان اکثریت فرمانداران ما زیر ۳ میلیون و نیم حقوق دریافت می‌کنند. ممکن است در مواردی برای افرادی که شرایطی مثل ایثارگری دارند، این مبلغ به ۴ میلیون هم برسد ولی اغلب مدیران ما زیر ۴ میلیون حقوق می‌گیرند. اینکه موضوعی به این روشنی را علم کنند و بخواهند بوسیله آن علیه دولت سوءاستفاده کنند و مرتب در رسانه‌ها آن را مطرح کنند، نشان می‌دهد که این موضوع برای برخی بیشتر کاربرد سیاسی دارد و اغراض سیاسی را دنبال می کند.

*نمی‌توان به کسی که خود را برای انتخابات عرضه کرده است، بگوییم چون شما را نشناختیم رد کردیم. وظیفه ما این است سیستمی را تهیه کنیم که بتوانیم افرادی را که در معرض کاندیداتوری هستند، شناسایی کنیم. ما در هیات‌های اجرایی برای این موضوع تلاش زیادی کردیم اما مکانیسم فعلی انتخابات و زمان محدود، اجازه بررسی دقیق به صلاحیت  تعداد زیادی از کاندیداها را نمی‌دهد و این نقص قانونی است که باید برطرف شود.


29217

 

کد N1529057

وبگردی