آفتاب
مشاور رسانه‌ای دانشگاه تهران مطرح کرد:

بیشترین یورش به فرهنگ عاشورا از سوی شبکه‌های وهابی و سلفی است

بیشترین یورش به فرهنگ عاشورا از سوی شبکه‌های وهابی و سلفی است

محمدحسین پیشاهنگ گفت : شبکه‌های وهابی و سلفی از داخل نظام فکری اسلام به فرهنگ عاشورا حمله می کنند و بیشترین یورش مستقیم به عاشورا توسط این شبکه‌ها رخ می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «شعبده شوم» با موضوع (بازنمایی محرم و مراسم عزاداری در رسانه های مسیحی تبشیری) با حضور محمدحسین پیشاهنگ، کارشناس دین و رسانه، مشاور رسانه‌ای دانشگاه تهران و حج و زیارت بر روی آنتن رفت.

محمدحسین پیشاهنگ، کارشناس دین و رسانه، مشاور رسانه‌ای دانشگاه تهران و حج و زیارت گفت: نکته مهمی که در بحث فرهنگ عاشورا است مواجهه یا مقابله‌ای است که جریان مخالف حضرت اباعبدالله (ع) در عالم علیه فرهنگ حسینی انجام می‌دهند. همان‌طور که در زیارت عاشورا می‌خوانیم و در روایات معصومین نیز داریم ما همواره در لعن قاتلین امام حسین(ع) قائلیم که جریان قتل اباعبدالله(ع) تمام نشده و قاتلین از بین نرفته اند و نمرده اند.

وی افزود:  تا زمانی که فرهنگ عاشورایی پابرجاست و این فرهنگ قاتلینی دارد که قاتلین این فرهنگ هستند. عاشورا هنوز ادامه دارد. در روز عاشورا حضرت اباعبدالله در برابر عمرسعد بود و امروز نیز همین جبهه‌بندی وجود دارد و امام حقی هست و جبهه، جریان حقی و مستضعفینی نیز وجود دارد که در مقابل آن جبهه ظالمان قرار گرفته و این ماجرا همچنان ادامه دارد و فرهنگ عاشورایی پرچم مقابله مستضعفین با ظالمان است.

این کارشناس دین و رسانه ادامه داد: جریان رسانه‌ای غرب امروز به عنوان سپاه اصلی عمروسعد در زمان ما در حال مقابله با فرهنگ عاشورایی هستند و طبق فرموده مقام معظم رهبری جنگ امروز ما، جنگ رسانه‌ای است. امروز یاران اباعبدالله به جای دست گرفتن شمشیر باید رسانه‌ها را در اختیار بگیرند چرا که دشمنان اباعبدالله با رسانه‌ها به میدان می‌آیند.

پیشاهنگ در ارزیابی برخورد رسانه‌های غربی با فرهنگ عاشورایی عنوان کرد: نظام رسانه‌های مهاجم و معاند از تمام ظرفیت‌ها(سینما، رادیو، تئاتر و ...) استفاده می‌کند. در فضای رسانه‌ای می‌توان برخی شش جهت و خطوط را شناسایی و بازنمایی کرد که این شش جریان حمله‌ها، برخوردها و مواجهه‌های متفاوت به سمت فرهنگ عاشورایی دارند.

وی با نام بردن از شش جهت و خطوط در حمله به فرهنگ عاشورا افزود: شبکه‌های ماهواره ای مسیحی تبشیری، شبکه‌های سلفی تکفیری، شبکه‌های افراطی شیعه یا شبکه‌ها وتلویزیون‌های وابسته به جریان‌های افراطی و انحرافی تحت عنوان شیعه انگلیسی و شیعه آمریکایی، شبکه‌های سکولار و سرسلسله شبکه‌های روشنفکری شبکه‌های بهایی یا شبکه‌های وابسته به بهائیت و نظام روشنفکری و تفکر لائیسیته و شبکه‌های سیاسی و خبری است.

این مشاور رسانه دانشگاه تهران اظهار کرد: شبکه‌های مسیحی و تبشیری با ادعای یک دین الهی و خارج از فضای اسلام به سمت فرهنگ عاشورایی حمله می‌کنند. شبکه‌های وهابی و سلفی از داخل نظام فکری اسلام این حمله را انجام می‌دهند و تقریبا بیشترین یورش مستقیم به سمت فرهنگ عاشورا را این شبکه‌ها انجام می‌دهند.

صوت برنامه «شعبده شوم» از طریق  سایت رادیو گفت و گو قابل دریافت است.

کد N1528977

وبگردی