آفتاب

برگزاری نشست ستاد اربعین دانشگاهیان

برگزاری نشست ستاد اربعین دانشگاهیان

ایلنا: نشست ستاد اربعین دانشگاهیان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، نمایندگانی از سازمان بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وزارت بهداشت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه فضل ا.. ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با ارائه گزارشی از سفر خود به عراق گفت: مذاکراتی با ستاد بازسازی عتبات عالیات و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق صورت گرفته تا بتوانیم امکاناتی را در اختیار دانشجویان در کربلا و نجف اشرف قرار دهیم.

 
وی با بیان اینکه تمامی برنامه های اجرایی و عملیاتی خارج از ایران به سازمان بسیج دانشجویی سپرده شده، بیان داشت: دانشگاه های شهید چمران اهواز، علوم و فنون دریایی خرمشهر، ایلام و واحد های مرزی دانشگاه های پیام نور و جامع علمی- کاربردی نیز در مرزهای کشورمان به دانشجویان خدمت رسانی می کنند.
 
ایرجی کجوری افزود: سوگواره اربعین دانشگاهیان به میزبانی دانشگاه ایلام با رویکرد ادبی و هنری برگزار می شود و دانشجویانی که در سال جاری و یا سال های گذشته به زیارت عتبات عالیات در اربعین مشرف شدند می توانند آثار خود را در قالب های مختلف فیلم، عکس، دلنوشته، سفرنامه و ... به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
 
در ادامه این نشست تاجیک، نماینده سازمان بسیج دانشجویی با ارائه گزارشی از برگزاری گردهمایی اربعین و تقدیر از فعالان دانشجویی در مراسم اربعین سال گذشته، ابراز داشت: امسال 15 هزار دانشجو به صورت کاروانی از طریق ثبت نام در دانشگاهها به مراسم اربعین و زیارت عتبات عالیات مشرف خواهند شد و 400 دانشجو از سراسر دانشگاههای کشور به عنوان خادم اربعین از هفته آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.
 
تاجیک گفت: سامانه الکترونیکی قرارگاه اربعین دانشجویی طراحی شده و تا چند روز آینده رونمایی می شود همچنین برای دانشجویان بسته های فرهنگی پیش بینی شده که شامل اطلاعات ضروری اربعین اعم از نقشه عراق، نقشه پیاده روی و مسیر ها است.
 
منصور آبادی معاون ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از دیگر اعضای ستاد اربعین دانشگاهیان کشور امکان دریافت ویزا برای دانشجویان مشمول خدمت سربازی بدون گذاشتن وثیقه خبر داد. 
 
در خاتمه دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تشکر و تقدیر از اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین دانشگاهیان واشاره به اهمیت پیاده روی مراسم اربعین، بر رعایت چهارچوب های حقوقی و قانونی تاکید کرد.
 
براساس این گزارش، دکتر حسام الدین علامه، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: دانشگاه های علوم پزشکی ایلام و اهواز در زمینه های بهداشتی و درمانی به زائران خدمت رسانی می کنند.
 
گفتنی است ستاد اربعین دانشگاهیان زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین کشور و با محوریت و مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم است و  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج دانشجویی  از اعضای این ستاد هستند ودبیرخانه دائمی این ستاد و کمیته های تخصصی نیز در سازمان بسیج دانشجویی کشور مستقر است.

 

کد N1528920

وبگردی