آفتاب
خبر سرپرست مدیریت تخلفات سازمان بورس تاکید کرد

کدال، تنها کانال ارتباطی ناشران با مدیریت پیگیری تخلفات

کدال، تنها کانال ارتباطی ناشران با مدیریت پیگیری تخلفات

سرپرست مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگویی گفت: تا قبل از راه‌اندازی سامانه اتوماسیون اداری، هر گونه ارتباط با ...

سنا:سرپرست مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگویی گفت: تا قبل از راه‌اندازی سامانه اتوماسیون اداری، هر گونه ارتباط با سازمان از طریق روش‌های نامه‌نگاری مرسوم و بالطبع زمانبر بوده است اما در حال حاضر کلیه نهادهای مالی، از طریق سامانه اتوماسیون اداری مکاتبات لازم را ارسال می‌کنند که موجب تسهیل و تسریع در تمامی امور مربوط شده است.سید‌مرتضی شهیدی افزود: از آنجا که همین روش ارتباطی برای ناشران اوراق بهادار با راه‌اندازی سامانه کدال میسر شده، بنابراین در جهت تسهیل مکاتبات ناشران با مدیریت پیگیری تخلفات به اطلاع کلیه ناشران اوراق بهادار و مدیران ارشد آنها می‌رساند که تمام مکاتبات مدیریت پیگیری تخلفات سازمان، اعم از استعلامات این مدیریت درخصوص شکایات واصله، نامه‌های دعوت به جلسات رسیدگی به تخلفات، درخواست ارائه توضیحات یا دفاعیات و ابلاغ آرای انضباطی، صرفا از طریق سامانه کدال انجام خواهد شد و اشخاص مذکور مکلفند کلیه مکاتبات از جمله پاسخ به استعلامات و در صورت لزوم درخواست تجدیدنظر از آرای انضباطی را از طریق این سامانه به مدیریت مزبور ارسال کنند. وی تاکید کرد: ناشران و مدیران ارشد آنها مکلفند برای پاسخگویی به موقع درخصوص مکاتبات، به‌طور مرتب و دوره‌ای قسمت «پیگیری تخلفات و رسیدگی به شکایات» را بررسی کنند.

طبق مواد 2 و 7 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذرماه 1384، اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع تخلفات در بازار اوراق بهادار و نیز نظارت بر افشای اطلاعات توسط شرکت‌های ثبت شده نزد «سازمان بورس و اوراق بهادار» بر عهده هیات مدیره سازمان است. شهیدی اظهار کرد: کنترل اجرای قوانین و مقررات و برخورد با متخلفان بخش اصلی نظارت است که قسمت اعظم آن را مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار عهده‌دار است و به منظور تاثیر‌گذاری اعمال قوانین و مقررات لازم است برخورد قاطع، مناسب و به موقع با متخلفان صورت گیرد تا زمینه برای فعالیت سودجویان در بازار سرمایه فراهم نشود. وی ادامه داد: درخصوص شکایات سرمایه گذاران بازار سرمایه، با عنایت به ماده 25 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد که مقرر می‌دارد شکایات به‌صورت مکانیزه پیگیری و برای پاسخگویی به آنها باید مهلت محدود تعیین شود، سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در جهت پاسخگویی به شکایات در موعد مقرر اهتمام مضاعف دارد. شهیدی تاکید کرد: تسریع فرآیند رسیدگی به تخلفات و پیگیری شکایات واصله از مهم‌ترین انتظارات فعالان بازار سرمایه از مدیریت پیگیری تخلفات است و اجرای این خواست نیز جز با ارتباط مستمر این مدیریت با اشخاص تحت نظارت محقق نمی‌شود. این مقام مسوول یادآور شد: در صورت عدم پاسخگویی به موقع، مسوولیت‌های مربوط، بر عهده ناشر و مدیران ارشد آن خواهد بود.

کد N1528710

وبگردی