آفتاب

لزوم رعایت بیطرفی و اجرای دقیق مقررات در انتخابات سال آینده

لزوم رعایت بیطرفی و اجرای دقیق مقررات در انتخابات سال آینده

ایلنا: رئیس کل دادگستری استان تهران در معارفه رئیس جدید دادگستری فیروز کوه تعامل در چارچوب قانون با مسئولین محلی، پیشگیری از تجاوز به اراضی و منابع طبیعی از طریق کارگروه حفظ حقوق بیت المال و رعایت بیطرفی کامل و اجرای دقیق مقررات در انتخابات سال آینده را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در این مراسم افزود: عدالت میزان حضرت حق در کره خاکی و عالم آفرینش است و آنکه به عدالت رفتار نماید ثمره عدالت محوری او هدایت به بهشت خواهد بود همراه با عزت وسربلندی، و آنکه برخلاف عدالت عمل کند نتیجه آن نار و آتش جهنم با ذلت و خواری خواهد بود.

وی اظهار داشت: اساساً در خلقت بشر دو هدف اساسی وجود دارد یکی خداخواهی و خدامحوری است، بدین معنی که هدف از خلقت انسان شناخت خدا و حرکت در مسیر او بوده است و عبودیت به مفهوم انجام تکالیف شرعی بطور قطع بخشی از خدامحوری به شمار می رود.

اسماعیلی در ادامه افزود: محور بعدی، اجرای عدالت و برپائی قسط است که فلسفه بعثت انبیاء عظام می باشد و اگر همه در محدوده مسئولیت خود این دو محور مهم را مدنظر قرار دهند می توانند منشأ خدمات ارزشمندی شده و به سعادت دنیوی و اخروی نائل گردند و مردم نیز از شر آنها در امان بمانند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تأکید کرد: بیاییم در این ایام شریف که متعلق به اباعبدالله الحسین(ع) است متعهد شویم فقط در مسیر حق گام برداشته و هرآنچه مورد رضایت خداست آنرا انجام دهیم و لاغیر و همچنین در انجام مسئولیت های محوله با همگان بدون تبعیض و به عدالت رفتار نمائیم.

اسماعیلی در پایان سخنان خود با اشاره به این مطلب که قضات پرچمدار اجرای عدالت در جامعه هستند اظهار داشت: آنجا که بی عدالتی رخ می دهد و بایستی به محور عدالت بازگردد و یا در جائی که در تشخیص عدالت اختلاف و شبهه وجود دارد، وظیفه قضات است که با خدامحوری وارد عمل شده و با صدور حکم مقتضی تکلیف را مشخص کرده و حق را به صاحبش برگردانند.

در این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایائی از زحمات سیدمحمد مؤمنی تقدیر شد و ولی صابر با دریافت ابلاغ قضائی رسماً به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه معرفی و آغاز به کار کرد.

در این مراسم امام جمعه، فرماندار، بخشداران، مسئولین نظامی، انتظامی و اجرائی شهرستان فیروزکوه، ائمه جماعات، مسئولین قضائی حوزه های همجوار، قضات و کارمندان و خانواده های شهدا و ایثارگران نیز حضور داشتند.

 

کد N1528419

وبگردی