آفتاب

اختصاص 133 هزار دلار کمک بلاعوض به جهاد کشاورزی اردبیل ازسوی سازمان کنفرانس اسلامی

اختصاص 133 هزار دلار کمک بلاعوض به جهاد کشاورزی اردبیل ازسوی سازمان کنفرانس اسلامی

اردبیل - ایرنا- کمیته دائمی اقتصادی بازرگانی سازمان کنفرانس اسلامی ( کومسک ) 133 هزار دلار کمک بلاعوض با هدف اجرای طرح توانمند سازی خانوار روستایی در مدیریت تولید ، عرصه و دسترسی به بازار محصولات کشاورزی به جهاد کشاورزی استان اردبیل اختصاص داد.

به گزارش ایرنا ، عدیل سروی رییس جهاد کشاورزی استان اردبیل روز شنبه در همایش بکارگیری مفاهیم مدیریت و ابزارهای تسهیل گری برای بهبود شیوه های کشاورزی که با حضور کارشناسانی از کشورهای آلمان ، آذریایجان و ترکیه در شهرستان سرعین برگزار شد، گفت: اردبیل تنها استانی است که طرح آن مورد پذیرش کمیته جهانی کومسک برای اجرا شده است.
سازمان کنفرانس اسلامی دارای کمیته های تخصصی در زمینه های مختلف می باشد که یکی از آنها کمیته دائمی اقتصادی، بازرگانی موسوم به کومسک است، مرکز این کمیته در ترکیه قرار دارد.
دراین همایش محمد خالدی مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: یکی از اهداف مهمی که کومسک دنبال می کند توانمند سازی خانوارهای روستایی در مدیریت تولید و عرضه به بازار می باشد .
به گفته وی ، هدف مهم مسئولان در این طرح این است که از کشاورزی تولید محور به سمت کشاورزی بازار محور حرکت کنیم و از نمونه جامع و موفق طرح می توان به طرح جامع زنجیره تولید شیر خام در کشور اشاره کرد که مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته وبا اجرایی و نهادینه شدن آن ارتباط بین بخش های مختلف پیش از تولید ، حین تولید و بعد از تولید تقویت خواهد شد.
فروغ السادات بنی هاشم ، مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری ایران نیز در این همایش گفت : بر اساس مطالعات اولیه در کشورهای آلمان ، جمهوری آذربایجان و ترکیه اجرای این طرح در جمهوری اسلامی ایران تصویب شد.
وی افزود: این پروژه اولین پروژه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان همکاریهای اسلامی با عنوان OIC می باشد و نتایج بدست آمده از این همکاریها قدم موثری در راستای توانمند سازی زنان روستایی در مدیریت تولید ، عرضه و دستیابی به بازار مصرف خواهد بود .
استان اردبیل یکی ازمهم روستایی کشور می باشد و کشاورزی از جمله محورهای توسعه ای آن می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
1393/6016
کد N1528410

وبگردی