آفتاب

نمایشگاه ملی گلهای داوودی در محلات گشایش یافت

نمایشگاه ملی گلهای داوودی در محلات گشایش یافت

خمین - ایرنا - نمایشگاه ملی گلهای داوودی در پایتخت گل ایران، شهر محلات از توابع استان مرکزی روز شنبه گشایش یافت.

معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: نمایشگاه ملی گلهای اصلاح شده داوودی در بوستان سردار جنگل در شهر محلات برپا شده است.
محمد رضا شفیعی در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال برای پانزدهمین سال متوالی جشنواره گل های داوودی با هماهنگی شهرداری محلات رقم های اصلاح شده گل داوودی در اختیار این نهاد قرار گرفته و در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در ضلع جنوبی بوستان سردار جنگل کاشته شد و به گُّل نشست.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه 600 رقم گل داوودی اصلاح شده در رنگهای مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
شفیعی گفت: نمایشگاه ملی گلهای داوودی محلات تا 15 آبان ماه با هدف تجاری سازی تحقیقات علمی و معرفی دستاوردهای جدید در تولید و پرورش گیاهان زینتی دایر است و علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی افزود: سالانه حدود 30 میلیون شاخه گل داوودی در محلات تولید می شود که شامل 25 میلیون گل شاخه بریده و حدود پنج میلیون شاخه اقلام گلدانی یا فضای سبز است.
وی با بیان اینکه محصولات تولیدی گل های داوودی محلات به سراسر کشور ارسال می شود، اظهار کرد: 30 هکتار از اراضی محلات به کشت گل های داوودی شاخه بریده و گلدانی اختصاص دارد و این شهرستان از نظر میزان کشت رتبه نخست کشور را دارد.
شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور، 80 درصد از تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
7277/3075/1772خبرنگار: افسانه آروند/**انتشار دهنده: مجید ملازاده
کد N1528375

وبگردی