آفتاب
معاون استاندار تهران خبر داد:

شورای سالمندان استان تهران برای نخستین بار تشکیل شد

شورای سالمندان استان تهران برای نخستین بار تشکیل شد

تهران - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران از تشکیل شورای سالمندان استان و برگزاری نخستین نشست آن خبر داد و گفت: بعد از این، نشست های این شورا به منظور سیاستگذاری در مورد مسائل مهم سالمندان به صورت فصلی برگزار خواهد شد.

سیدشهاب الدین چاوشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ریاست این شورا را استاندار تهران برعهده دارد افزود: در نخستین نشست شورای سالمندان استان، مقرر شد تا این شورا در بخش ها و شهرستان ها به موازات استان به ریاست فرماندار و دبیری رئیس اداره بهزیستی تشکیل و ساماندهی امور سالمندان را براساس توصیه های برنامه توسعه کشور، پیگیری کنند.
وی با تاکید بر اینکه براساس آموزه های دینی و اخلاقی موظف به تکریم و احترام به بزرگان و پیشکسوتان جامعه هستیم تصریح کرد: باید روابط و علقه های عاطفی نسل جدید را با پدران و مادرمان تحکیم کنیم.
معاون استاندار تهران با اشاره به رسالت رسانه ها بخصوص صدا و سیما در ترویج فرهنگ تکریم سالمندان و پیشکسوتان تصریح کرد: باید با دعوت از سالمندان نخبه، کمیسیون هایی تشکیل و با توجه به روند رو به میانسالی و پیری جمعیت کشور، تدابیر لازم براساس ضرورت ها و نیازها اتخاذ شود.
چاوشی اظهار کرد: ما قادر به توقف روند سالمندی نیستیم و این فرآیندی از نظام آفرینش است اما می توانیم در جهت کاستن از آلام و رنج های این قشر و تکریم آنان تلاش کنیم.
معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها بخصوص دانشگاه های علوم پزشکی استان باید در راستای سند ملی سلامت، توجه به نیازهای این قشر را مدنظر قرار دهند زیرا سازمان بهزیستی به تنهایی توانایی رسیدگی به امور این قشر مهم جامعه را ندارد.
وی با انتقاد از اینکه نظام بیمه ای و تامین اجتماعی کشور از یک نقص ساختاری رنج می برد یادآور شد: چرا باید سالمندی که سال های جوانی خود را صرف خدمت به کشورش کرده با دغدغه معیشت و فقر مالی مواجه شود؟
چاوشی گفت: باید دستگاه های مرتبط بویژه صندوق های بازنشستگی، راهکارهای مناسب برای حمایت از این قشر تاثیرگذار جامعه را اتخاذ کنند و بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی نیز پوشش سالمندان را به لحاظ رفاهی و درمانی مورد توجه ویژه قرار دهند.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته تا حدود زیادی این دغدغه را برای سالمندان خود حل و فصل کرده اند، ابراز امیدواری کرد که با گشایش های اقتصادی پسابرجام، دولت در آینده بتواند نظام جامع تامین اجتماعی را براساس تکلیف قانون اساسی و با کمک مجلس شورای اسلامی مصوب و اجرایی کند.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشار دهنده: مجید ملازاده
تهرام**2079//1625/1772
کد N1528364

وبگردی