آفتاب

آیت الله جوادی آملی:رسانه عقلانی آرامش و امنیت جامعه را فراهم می کند

آیت الله جوادی آملی:رسانه عقلانی آرامش و امنیت جامعه را فراهم می کند

قم- ایرنا- آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: رسانه وقتی رسانه عقلانی است که اگر نقصی در جامعه شد فورا آن را حل کند و اگر موفقیتی نصیب ملت شد آن را بگوید که این جامعه آرامش پیدا کند و امنیت آن فراهم شود.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز شنبه در درس تفسیر در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام ششم (ع)، افزود: جامعه ای که به حرف یکدیگر اعتماد نمی کنند، ایمان ندارند! چنین جامعه ای، لرزان و غیر عقلانی است و این درحقیقت یک نوع جاهلیت است.
آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: جاهلیت گاهی به راهزنی، گاهی به بی عفافی و بی حجابی و گاهی هم به عدم اعتماد به یکدیگر است، اگر جامعه بخواهد عقلانی باشد باید حرفش مطمئن و دروغ در آن وجود نداشته باشد.
وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) سعی می کردند، جامعه را عقلانی و آرام کنند، خاطرنشان کرد: دروغ گفتن و بر اساس حرف دروغگو برنامه ریزی کردن از جهل نشات می گیرد.
وی بیان کرد: تنها مساله درگیری های نظامی نیست که جامعه را ناامن می کند؛ بلکه یک خبر دروغ را منتشر بعد بلافاصله تکذیب می کنند بعد بلافاصله توضیح می دهند و با این کار جامعه را دچار التهاب می نمایند.
این مرجع تقلید ادامه داد: همه این امور مسئولیت الهی را به همراه دارد.
وی تصریح کرد: عقلانی کردن جامعه تنها به این نیست که ما امنیت نظامی داشته باشیم؛ یک گوشه از عقلانیت به امنیت نظامی است، بلکه زندگی انسان وقتی همراه با عقلانیت است که رسانه ها نه دروغ بگویند و نه حق را کتمان کنند.
آیت الله جوادی آملی گفت: اگر برای ما ثابت شد که ملت در فلان جهت یک موفقیتی پیدا کرد این را کتمان کنیم مشمول نهی است، همان طوری که گزارش دروغ جامعه را ناامن می کند، کتمان گزارش حق، هم جلوی امنیت جامعه را می گیرد.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشاردهنده: جعفرمسلمی
کد N1528317

وبگردی