آفتاب

مهاجرت از روستاها به شهرها را کم می‌کنیم

مهاجرت از روستاها به شهرها را کم می‌کنیم

رییس جمهور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مهاجرت از روستاها به شهرها کم شود، گفت: در زمینه خدمات بهداشتی روستایی در سال ۹۲، ۴۵۰ میلیارد اعتبار بوده و در سال ۹۵ این اعتبار به حدود ۳ هزار میلیارد می‌رسد یعنی حدود ۶ برابر

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش ملی روستا و عشایر که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با حمایت از روستاییان و تلاش دولت برای تثبیت وضعیت روستاییان و بیان این نکته دولت باید کاری کند که درآمد روستا‌ها اضافه شود، خاطرنشان کرد: در زمینه آب قدم‌های خوبی برداشته‌ایم؛ همچنین برای آب‌رسانی به روستا‌ها بسیار تلاش کرده‌ایم و با همین تلاش‌ها ۷۲ درصد از روستاییان از آب سالم استفاده می‌کنند.

او اضافه کرد: تا پایان سال بیش از ۳۹ هزار روستا با جمعیتی بیش از ۲۰ میلیون نفر در پوشش خدمات آب‌رسانی قرار گرفتند که این روند در سال جاری و آینده و تا پایان دولت یازدهم ادامه می‌یابد.

رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در این دولت ۱۶۶۱ روستا برق‌دار شدند. در سال جاری مجموعا ۵۸۰ روستا برای برق‌رسانی در دستور کار است که امیدواریم تا پایان سال ۲۰۱۹ روستا را برق‌دار کنیم که در مجموع بیش از ۵۶ هزار روستا برق‌دار خواهند شد.

روحانی متذکر شد: همچنین در زمینه گاز حرکت خوبی آغاز شده و روستاهای گاز‌دار در خرداد سال ۹۲ حدود ۱۴ هزار بود که امروز و تا پایان شهریور امسال ۲۱۲۷۳ روستا گاز دار شده و تلاش ما تا پایان دولت، این رقم به ۲۶ هزار برسد؛ یعنی در زمینه گازرسانی از ۱۴ هزار به ۲۶ هزار روستا رسیده‌ایم.

رییس شورای عالی اقتصاد با تاکید براینکه در زمینه بهداشت قدم بسیار مهمی در سراسر کشور و از جمله روستا‌ها در سه سال گذشته برداشته شده، گفت: در سال ۹۳ و ۹۴ بیش از هزار روستا دارای خانه‌های بهداشت هستند. تا پایان امسال ۳۳۶ مرکز بهداشت روستایی در دست اقدام است و ۶۸۵۲ پزشک عمومی در روستا‌ها مستقر هستند و بیش از ۵ هزار ماما در روستا‌ها حضور دارند تا سلامت روستایی ما تامین شود. در زمینه خدمات بهداشتی روستایی در سال ۹۲، ۴۵۰ میلیارد اعتبار بوده و در سال ۹۵ این اعتبار به حدود ۳ هزار میلیارد می‌رسد یعنی حدود ۶ برابر.

ادامه دارد ...

کد N1527809

وبگردی