آفتاب
امام جمعه قزوین

شکست داعش در موصل سیلی محکمی بر صورت استکبار است

شکست داعش در موصل سیلی محکمی بر صورت استکبار است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: شکست داعش در موصل عراق سیلی محکمی بر صورت استکبار جهانی از جمله آمریکا، اسرائیل و انگلیس وارد خواهد ساخت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری سید و سالار شهیدان، با اشاره به حرکت حشد الشعبی (بسیج عمومی) برای آزادسازی موصل، دومین شهر مهم عراق، افزود: آزادی این شهر فرصتی برای ایجاد وحدت و یکپارچگی میان تمامی اقشار و مردم عراق است چون مسیحی ها، ایزدی ها، سنی ها و شیعیان برای آزادسازی موصل وارد عمل شده اند.
وی اظهارکرد: آمریکایی ها، صهیونیست ها، انگلیسی ها و سعودی های وهابی به دنبال ایجاد داعش برای مقابله با صدور انقلاب اسلامی به جهان بودند که به فضل الهی نقشه های شوم آنان به خودشان بازگشته و نقش بر آب شد.
حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه در سوریه، یمن و عراق اندیشه کربلائی امام حسین (ع) حضور و جریان دارد، ادامه داد: شکست داعش در این کشورها به معنای شکست استکبار جهانی، انگلیس، آمریکا و اروپا بوده که سیلی سخت و مهلکی را به آنان وارد خواهد ساخت.
وی یادآور شد: ظهور انقلاب اسلامی دوره اعتلا و عظمت اسلام و برافراشته شدن پرچم لا الله الا الله و محمد رسول الله (ص) بود و در این دوره پرچم مظلومیت امام حسین (ع) و ائمه هدی بر فراز تاریخ قرار گرفت.
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزاداری های ماه محرم در استان قزوین، گفت: این مراسم به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال های گذشته بهتر برگزار و در این زمینه گام های مفید و موثری نسبت به دوره های قبل نیز برداشته شد.
حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد: خداوند متعال برای بندگان خود راه ایمان، تقوی و تسلیم را نشان داده و به ایمان دعوت کرده که در نتیجه برخی به راه راست هدایت و برخی نیز به طغیان گری و فساد در زمین می پردازند.
وی در ادامه گفت: به همین دلیل سلمان فارسی از ایران در شمار اهل بیت نبی مکرم اسلام قرار گرفت و از اینسو فرزند نوح در جبهه باطل علیه پدر قیام کرد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: باید شایستگی و لیاقت های خود را برای ظهور منجی عالم بشریت افزایش داده تا در سایه انسان کامل و امام زمان (عج) با شایستگی به زندگی ادامه دهیم.
حجت الاسلام عابدینی، علت غیبت امام زمان (عج) را آماده نبودن جامعه دانست و ادامه داد: آلوده بودن دل ها به نفاق، طمع ورزی، بی توجهی به فقر و گرسنگی و بیکاری مردم موجب تاخیر در ظهور ایشان شده و آماده نبودن جامعه را در این زمینه به نمایش می گذارد.
6101/8054* خبرنگار: هادی درزی رامندی/ انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
کد N1527416

وبگردی