آفتاب

اثری از کیارستمی در نمایشگاه «هنر و اچ آی وی/ ایدز» به فروش رفت

اثری از کیارستمی در نمایشگاه «هنر و اچ آی وی/ ایدز» به فروش رفت

عکسی از زنده‌یاد «عباس کیارستمی» در سریعترین زمان ممکن و در نخستین دقایق اولین نمایشگاه «هنر و اچ آی وی/ ایدز»؛ توسط یک مجموعه‌دار، در گالری پردیس سینمایی ملت تهران به فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نمایشگاه «هنر و اچ آی وی/ ایدز» HIV / Aids با دبیری هنری کتایون مقدم، ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۹ مهر ماه جاری و یک روز قبل از افتتاح رسمی آن، پذیرای تعدادی از مجموعه‌داران آثار هنرهای تجسمی کشور بود که عکسی از زنده‌یاد «عباس کیارستمی»؛ بدون عنوان، آنالوگ و در اندازه ۳۰×۴۰ خلق در سال ۱۳۷۸ که توسط خود این هنرمند سرشناس، در زمان حیاتشان امضا شده و قاب گرفته شده بود؛ در نخستین دقایق این نمایشگاه و در سریعترین زمان ممکن، توسط یک مجموعه‌دار خریداری شد.

در همان روز، اثری از «آنه محمد تاتاری» بدون عنوان، ترکیب مواد روی بوم ,در اندازه ۱۵۸×۱۴۱ خلق در سال  ۱۳۹۵ و همچنین اثری از «کتایون مقدم» توسط همین مجموعه‌دار و نیز اثری از «فرح اصولی» تحت عنوان «پرواز»، آکریلیک روی بوم در اندازه ۳۰×۳۰ خلق در سال ۱۳۸۹، توسط یک مجموعه‌دار دیگر خریداری شد.

در نمایشگاه «هنر و اچ آی وی/ ایدز» به نفع کودکان مبتلا به اچ آی وی/ ایدز، یک قطعه عکس چاپ دیجیتال اثر سیف‌الله صمدیان از پشت صحنه فیلم «ABC آفریقا» به کارگردانی زنده‌یاد عباس کیارستمی و همچنین دو قطعه عکس از جاسم غضبان‌پور از صحنه و پشت صحنه فیلم سینمایی «زندگی و دیگر هیچ» به کارگردانی این هنرمند ارزنده کشورمان به نمایش گذاشته شده است.

نخستین نمایشگاه «هنر و اچ آی وی/ ایدز» برای حمایت از کودکان مبتلا به اچ‌آی‌وی/ ایدز، ساعت ۱۷ امروز جمعه ۳۰ مهر ماه جاری با حمایت و حضور هنرمندان سرشناس حوزه هنرهای تجسمی کشور، هنرمندان سینما و مردم در گالری پردیس سینمایی ملت تهران افتتاح می‌شود و تا ۹ شب نیز ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه تا روز ۱۴ آبان ماه امسال نیز پذیرای علاقمندان خواهد بود تا با حمایتهای خود، کودکان مبتلا به اچ‌آی‌وی/ ایدز را یاری رسانند.

کد N1527363

وبگردی