آفتاب

امام جمعه شیراز: سیاست های کلی انتخابات مورد توجه جدی قرار گیرد

امام جمعه شیراز: سیاست های کلی انتخابات مورد توجه جدی قرار گیرد

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: دولت، مجلس، دستگاه قضایی، سازمان ها، احزاب و گروه ها و همچنین شورای نگهبان که وظیفه نظارت بر انتخابات را عهده دار است، در اجرا به این سند به عنوان یک مجموعه قوی توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تمام قوانین انتخابات را که خلاف این ابلاغیه است اصلاح و قوانین آینده را نیز بر اساس این سند بالا دستی تنظیم کنند.
وی ادامه داد: جناح ها، سازمان ها و تشکیلات نیز باید در همه مسائل و مطالب، تصمیماتی که در خصوص انتخابات اتخاذ می کنند بر اساس این ابلاغیه 18 ماده ای باشد.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: عمده ترین نکاتی که در ابلاغیه سیاست های کلی انتخابات مورد تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب بوده، ارتقای سلامت انتخابات و منتخبین، عدالت محوری، افزایش آگاهی رای دهندگان، شفاف سازی منابع مالی در امر انتخابات، جلوگیری از دخالت بیگانگان در انتخابات و افزایش ثبات و قانون گرایی در انتخابات است که باید مد نظر همه باشد.
آیت الله ایمانی، با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات کشورمان گفت: امروز هر 2 سال شاهد برگزاری انتخابات در کشور هستیم که تا به امروز سلامت انتخابات و میزان حضور و مشارکت مردم در آنها از سایر کشورها بیشتر بوده است.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به چهارم آبان ماه (1343) سالروز اعتراض و افشاگری امام راحل علیه کاپیتولاسیون افزود: دولت آمریکا در آن زمان مبلغ 20 میلیون دلار به ایران وام داده بود و در مقابل از ایران خواسته بود قانون کاپیتولاسیون را تصویب کند، قانونی که بر اساس آن نظامیان آمریکایی حاضر در ایران بعلاوه همراهان آنها از مصونیت قضایی برخوردار می شدند و اگر جرمی مرتکب می شدند دستگاه قضایی کشور نمی توانست آنها را محاکمه کند.
وی اظهار کرد: طبیعی است که تصویب این قانون استقلال کشور را در عرصه های مختلف زیر سوال می برد اما امام در مقابل این قانون به مبارزه برخاست و سرانجام نیز به دنبال همین اعتراض ها به ترکیه و سپس نجف تبعید شدند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: این اتفاق نیز بیانگر این است که آمریکا از آغاز ورودش به به ایران همواره در امور ما دخالت داشته است.
وی افزود: ظلم های متعدد آمریکا به کشور و مردم ایران نشان می دهد که آمریکا در هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست و در هیچ وضعیتی نمی توان به عنوان یک شریک به آن نگاه کرد یا به عنوان یک نقطه اتکا به او تکیه داد.
امام جمعه شیراز اظهار کرد: آمریکا در همه مراحل جز خیانت و سیطره بر جهان دنبال چیز دیگری نبوده و همواره خواهان این است که تمام دنیا را زیر نگین خود داشته باشد و فکر و فرهنگش را بر دنیا حاکم کند.
وی افزود: در مقابل چنین دشمنی باید هوشیار بود و به هیچ وجه نباید به او اعتماد کرد، دشمنی که در مقابل 20 میلیون دلار استقلال ما را معامله می کند.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
کد N1527350

وبگردی