آفتاب

دفتر ارتباطات مردمی نمایندگان مجلس در اسلامشهر آغاز به کار کرد

دفتر ارتباطات مردمی نمایندگان مجلس در اسلامشهر آغاز به کار کرد

تهران- ایرنا- دفتر ارتباطات مردمی نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در شهرستان اسلامشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در آئین آغاز به کار دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اسلامشهر گفت: احداث قطار شهری (مترو) این شهرستان یکی از اولویت های مهم نمایندگان استان تهران است.
وی با بیان اینکه مطالبات مردم شهرستان اسلامشهر را پیگیری می کنیم، افزود: احداث و راه اندازی خطوط مترو از مهمترین نیازهای این منطقه است و در این باره 2 جلسه با استاندار تهران برگزار شده است.
وی عنوان کرد: برای پیگیری راه اندازی مترو در این شهرستان هفته آتی نیز جلسه ای با شهردار تهران خواهیم داشت.
وی با بیان این که دفتر ارتباطات مردمی نمایندگان در اسلامشهر نخستین دفتر نمایندگان در استان تهران است، اظهار کرد: نخبگان شهرستان اسلامشهر از طریق این دفتر می توانند نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی را برای شناسایی و پیگیری نیازها و اولویت های منطقه یاری کنند.
عارف با تاکید بر این که ما خود را نماینده همه مردم می دانیم و اولویتی به گروه خاص نخواهیم داد، عنوان کرد: شهرستان اسلامشهر مشکلات بسیاری در خصوص ایجاد مترو، احداث بیمارستان و جمع آوری فاضلاب شهری دارد.
همچنین امیراله حقیقی فرماندار شهرستان اسلامشهر در این آیین، راه اندازی مترو را مهمترین نیاز و خواسته مردم اسلامشهر عنوان کرد.
وی با اشاره به تردد روزانه 127 هزار خودرو از جاده اسلامشهر ، احداث خطوط مترو را راهی برای خروج از شرایط فعلی دانست و گفت: دولت با بررسی کارشناسی خود به این نتیجه رسیده است که قطار شهری می تواند برای کاهش برخی مشکلات اسلامشهر و شهرستان های اطراف راه گشا باشد.
فرماندار اسلامشهر با اشاره به جلسه مسئولان این شهرستان با وزیر کشور افزود: این شهرستان آمادگی هر نوع همکاری برای اجرایی شدن عملیات احداث مترو در اسلامشهر را دارد.
وی تاکید کرد: هیات دولت طرح اجرای پروژه قطار شهری این شهرستان با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال را تصویب کرده و در حال دریافت پیمانکار برای اجرایی شدن این طرح هستیم.
فرماندار اسلامشهر بوی بد موجود در بخش واوان را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: دولت برای احداث سیستم جمع آوری فاضلاب شهری و رفع این بو 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است و امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال آینده فاز اول این طرح به بهره برداری برسد.
وی با تقدیر از توجه ویژه دولت به این منطقه اظهار کرد: هیات دولت در سفر به این شهرستان توجه ویژه ای به نیازهای مردم داشته است و 6 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های این شهرستان اختصاص داده است.
وی کمبود امکانات بهداشتی و درمانی را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و افزود: اسلامشهر با جمعیت 800 هزار نفری تنها 2 بیمارستان دارد که یکی از آنها خصوصی است.
وی گفت: باید به این نکته توجه داشت که مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان نیز از امکانات درمانی اسلامشهر بهره می برند و این به معنای استفاده 2 میلیون نفری از امکانات درمانی شهرستان اسلامشهر است.
حقیقی در ادامه گفت: دولت برای تکمیل بیمارستان در اسلامشهر 700 میلیارد ریال اختصاص داده و تکمیل بیمارستان اسلامشهر که دارای پیشرفت 40 درصدی است نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است.
حقیقی اسلامشهر را یکی از شهرستان های تاثیرگذار در بحث امنیتی، اجتماعی و انتخاباتی برشمرد و افزود: این شهرستان با جمعیت بالای خود می تواند یک فرصت و یا یک تهدید برای کلانشهر تهران و همچنین استان تهران باشد.
شهرستان اسلامشهر در جنوب غربی تهران و در مسیر اتصال شهرستان های بهارستان و رباط کریم به پایتخت قرار دارد.
خبرنگار:اکبرکریمی - انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
تهرام/7251/7247//7244
کد N1527345

وبگردی