آفتاب
امام جمعه سنندج:

تلاش کنیم مطالعه قرآن را در جامعه فرهنگ سازی کنیم

تلاش کنیم مطالعه قرآن را در جامعه فرهنگ سازی کنیم

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: تلاش کنیم مطالعه قرآن را در جامعه فرهنگ سازی کنیم و مردم را به سوی معنویات سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: بی شک توجه به آیات قرآن و عمل به آن، در زندگی اجتماعی انسان تاثیر شگرفی دارد و مانع از انحراف و فساد بیشتر در جامعه می شود.
وی اظهار کرد: بسیاری از انحرافاتی که در جامعه اسلامی وجود دارد ناشی از دوری مردم از قرآن و آموزه های دینی است پس باید این آموزه ها را در زندگی روزمره بکار گیریم.
ماموستا خدایی در ادامه با بیان اینکه در سوره 'الرحمن' به 12 نعمت اشاره شده است افزود: تعلیم و وحی قرآن به مسلمانان، خلقت زیبای انسان، نعمت زبان و نطق، نظم و ترتیب در مخلوقات زمین و آسمان، وجود درختان و نباتات و میزان و وزن از جمله نعمتهایی است که در این سوره به آن اشاره شده است و همه باید قدردان این نعمت ها باشیم.
وی بیان کرد: خداوند 31 بار در این سوره از نعماتش صحبت می کند و با استفهام انکاری وجود آنها را از انسان مورد پرسش قرار می دهد.
امام جمعه سنندج گفت: با تحقیق و دقت در جسم خود می توانیم به نعمت ها و توانایی های که خدا به انسان داده پی ببریم؛ بنابراین دور از شان بندگی است که از این نعمت ها به طرز درستی استفاده نکنیم و شکر آن را به جا نیاوریم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج به مناسبت روز جهانی غذا، گفت: بیماری های قلبی و دیابت مهم ترین بیماری هایی هستند که امروزه جامعه ایران با آن مواجه است.
دکتر کامبیز حسن زاده افزود: نمک عامل اصلی فشار خون و فشار خون نیز عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی است و باید از سفره غذایی مردم حذف شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل بیماری های قلبی مصرف چربی است افزود: باید میزان مصرف چربی و مواد قندی در غذاها کم شود چرا که در صورت کاهش مصرف آنها، تاثیر زیادی در جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
حسن زاده چاقی را از دیگر معضلات جامعه جهانی دانست و گفت: چاقی نیز یکی از عوامل اصلی و مهم در بروز بیماری های قلبی است و مردم باید از مصرف غذاهای پرکالری خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه 80 تا 90 درصد بیماری ها ویروسی هستند و نیاز به دارو ندارند اضافه کرد: مردم از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک خودداری کنند چون عوارض جانبی خطرناکی دارند.
25 مهر برابر با 16 اکتبر روز جهانی غذا است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/ ** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1527313

وبگردی