آفتاب
یک عضو شورای شهر تهران:

شهید محسوب شدن آتش‌نشانان در دولت و مجلس به نتیجه نمی‌رسد

شهید محسوب شدن آتش‌نشانان در دولت و مجلس به نتیجه نمی‌رسد

یک عضو شورای شهر تهران در خصوص شهید محسوب شدن آتش‌نشانان جان‌باخته گفت: شورای شهر هم درجه‌بندی مورد نظر بنیاد شهید را قبول دارد و بارها این موضوع را پیگیری کرده اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تندگویان گفت: موضوع شهید محسوب شدن آتش نشانان از شورای دوم مورد پیگیری قرار گرفته و در شورای سوم هم در مجلس و بنیاد شهید دنبال شده است تا آنجا که حتی موضوع را تا هیات دولت هم پیش بردند اما با آن موافقت نشد و در عمل به نظر می رسد ادامه پیدا کردن این سیکل توسط شورای چهارم فایده ای ندارد.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامه شهردار تهران به مقام معظم رهبری در این باره گفت: مگر آنکه در این رابطه رهبری تشخیص بدهند که چه تصمیمی اخذ شود و در این باره دستور بدهند و در غیر این صورت با وجود سوابق رد موضوع در مجلس و نپذیرفتن دولت، دیگر راهکار قانونی برای پیگیری مسئله شهید محسوب شدن جانباختگان آتش نشانی در حین عملیات نداریم.

وی یکی از مشکلات مطرح شده را بحث مباحث شرعی دانست و گفت: موضوع تفاوت بین کسی که شغلی را انتخاب کرده و برای آن حقوق دریافت می کند و کسی که بدون دریافت هیچ حقوقی در جنگ شرکت کرده مسئله شرعی است و شورای شهر نمی تواند به این مسائل ورود پیدا کند.

تندگویان در ادامه افزود: در بنیاد شهید بین پدر من که در جبهه شهید شده با کسی که هنگام انجام یک ماموریت در تصادف یا سقوط جان خود را از دست داده تفاوت وجود دارد به طوری که هر دو شهید محسوب می شوند اما درجه بندی در خصوص حقوق یا تسهیلات و سایر موارد متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه یقینا آتش نشانانی که در حین انجام عملیات جان خود را از دست می دهند، مستحق شهید محسوب شدن هستند، خاطرنشان کرد: در بنیاد شهید برای شهدا درجه بندی وجود دارد و به نظر می رسد می توان در جه بندی برای آتش نشانان جانباخته با عنوان شهید را نیز اطلاق کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: شورای شهر هم درجه بندی مورد نظر بنیاد شهید را قبول دارد و بارها این موضوع را پیگیری کرده اما در عمل به نتیجه ای نرسیده است.

کد N1527256

وبگردی