آفتاب

روابط تهران و مسکو ثبات منطقه‌ای در پی داشته است

روابط تهران و مسکو ثبات منطقه‌ای در پی داشته است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه تاکید کرد: توجه ویژه سران تهران و مسکو به گسترش روابط در عرصه‌های مختلف و ارتقای همکاری‌ها، سبب تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای و مقابله با تهدید‌ها شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی در پیامی به کنفرانس بین‌المللی همکاری روسیه و ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی؛ عامل تحکیم صلح و امنیت اوراسیا که با حضور هیات‌های دانشگاهی از روسیه، ایران، تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو برگزار شد، گفت: اراده سران ایران و روسیه پیشرفت هرچه بیشتر روابط دو جانبه در عرصه‌های مختلف و همچنین منطقه‌ای است. 

وی افزود: ایران و روسیه به عنوان دو کشور بزرگ با همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود تاثیر بسرایی در تحکیم صلح و امنیت منطقه آسیای مرکزی و قفقاز دارند. 

سفیر ایران اظهار کرد: آسیای مرکزی و قفقاز هدف گروه‌های تکفیری و افراط گرا است و از این رو جلوگیری از اشاعه و توسعه تروریسم در منطقه از جمله موضوع‌های همکاری تهران و مسکو است. 

سنایی همچنین برگزاری دومین همایش برنامه‌ریزی شده رئیسان دانشگاه‌های بر‌تر ایران و روسیه در دانشگاه تهران را از جمله نتایج گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی رو به پیشرفت دو کشور خواند. 

در کنفرانس علمی و عملی بین‌المللی برگزار شده در دانشگاه زبان‌شناسی مسکو که هیات‌هایی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه‌های روسیه، آذربایجان، تاجیکستان و ترکمنستان شرکت داشتند، ابوالفضل دلاوری، محمدجواد و غلامرضا کاشی و دکتر مریم شفقی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی مقاله‌های خود را ارائه کردند.

کد N1527145

وبگردی