آفتاب

اروپا: تمام گزینه‌ها علیه روسیه و سوریه روی میز است

اروپا: تمام گزینه‌ها علیه روسیه و سوریه روی میز است

اعضای اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی اعلام کردند، برای توقف حملات جنگنده‌های روسیه و سوریه در حلب، تمامی گزینه‌ها روی میز است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌نشست سران ۲۸ عضو اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه در بروکسل برگزار و بیانیه مشترک این اتحادیه نیز پس از آن صادر شد.

یک روز پیش از آن رهبران فرانسه و آلمان در دیداری با رئیس‌جمهوری روسیه خواستار برقراری آتش‌بسی طولانی‌تر و پایدارتر در سوریه شدند. ساعاتی بعد ارتش سوریه آتش‌بسی یک‌طرفه در شرق حلب اعلام کرد تا  ساکنان اجازه داشته باشند مناطقی که در گیری در آن‌ها جریان دارد را ترک کنند.

در حالی‌که، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپایی، به نقل از سران اتحادیه، در بیانیه‌ای که صادر کرده‌اند خواستار «پایان دادن به جنایت‌ها» و «برقراری فوری آتش‌بس» شده و می‌گوید در صورت «ادامه جنایت‌ها، هر گزینه‌ای را مد نظر قرار می‌دهند».

دونالد توسک می‌گوید «تمام کسانی که در نقض حقوق انسان‌دوستانه بین‌المللی و حقوق بشر دست داشته‌اند، باید پاسخگوی اعمال خود باشند».

اتحادیه اروپا می‌گوید قصد ندارد بر تنش‌ها میان خود و روسیه بیافزاید، در عین حال در مقابل هر گامی که دولت آن کشور بر می‌دارد، واکنش نشان خواهد داد.

کد N1527067

وبگردی